۴۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به معتادان بهبودیافته کردستان پرداخت شد

رسولی گفت: سال گذشته ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به ۵۰۳ نفر از معتادان بهبود یافته که زمینه ایجاد اشتغال داشتند، پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حسین رسولی مدیرکل بهزیستی استان کردستان اظهار کرد: کمیته‌ فرهنگی و پیشگیری ذیل مجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان فعالیت دارد که در این کمیته با مشارکت ادارات مختلف فعالیت‌های گسترده‌ای انجام شده است.

 

وی افزود: بهزیستی، آموزش و پرورش، هلال احمر، دانشگاهها، ادارات فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد که رویکرد پیشگیرانه دارند در کمیته یاد شده مشارکت دارند و با هم‌افزایی و تعامل و همفکری که دارند اقدامات و فعالیت‌های اثربخشی در استان انجام می‌دهند.

 

رسولی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت بخش‌های غیردولتی و تشکل‌ها می‌تواند در کنار دستگاههای دولتی موثر باشد، افزود: با این مشارکتها فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بصورت شایسته‌تر اجرا شده است و با ورود مردم آسیب‌های اجتماعی نیز کمتر می‌شود.



مدیرکل بهزیستی استان کردستان تصریح کرد: سازمان بهزیستی براساس تکالیف و رسالات خود در  حوزه درمان و پیشگیری فعالیت دارد که در حوزه درمان، 16 مرکز کمپ ترک اعتیاد در استان راه‌اندازی کرده که سال قبل پنج هزار و 780 نفر در این کمپ‌ها پذیرش شدند.

 

وی از فعالیت یک مرکز درمان بلند مدت ( مرکز جامع درمان) در راستای پذیرش یکساله معتادان خبر داد و گفت: فرد تحت درمان این مراکز چهار ماه بصورت بستری و هشت ماه بصورت ترددی تحت درمان است تا به صورت کامل بهبود یابد.

 

رسولی همچنین از فعالیت مراکز متادون درمانی در استان خبر داد و افزود: ۸۶۰ نفر در چهار مرکز متادون درمانی بهزیستی استان سال گذشته پذیرش شدند.

 

مدیرکل بهزیستی استان کردستان تیم سیار را از دیگر از فعالیت‌های بهزیستی برای معتادان دانست، گفت: همچنین مرکز گذری و شبانه معتادین که در سنندج و سقز فعالیت دارند و برای پذیرش معتادانی که دارای مشکلات عدیده‌ای هستند فعال است.

 

رسولی در خصوص برنامه‌های پیشگیری بهزیستی افزود: طرح کارزار رسانه‌ای، طرح ارتقای توانمندی‌های شناختی و رفتاری، طرح‌های اجتماعی پیشگیری از اعتیاد در محلات شهری و روستایی به منظور مشارکت‌افزایی مردم بویژه جوانان در راستای پیشگیری از اعتیاد اجرا می‌شود.

 

وی عنوان کرد: اشتغال و توانمندساری معتادین هم از برنامه‌های بهزیستی است که در این راستا هر سال تا سقف ده درصد از اعتبارات تخصیصی بانکی برای معتادان باید در نظر بگیریم که سال قبل ۱۵ درصد تسهیلات اختصاصی به بهزیستی برای ۵۰۳ نفر از معتادان که زمینه ایجاد اشتغال داشتند و در حال بهبود بودند تسهیلات چهاردرصد کارمزد پرداخت کردیم.

 

رسولی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات به ۵۰۳ نفر از معتادان بهبود یافته که زمینه ایجاد اشتغال داشتند، پرداخت شد.

 

وی اضافه کرد: سال قبل در حوزه پیشگیری ۱۶۲ میلیون تومان اعتبار و در حوزه درمان پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت که بیشتر از این اعتبار تخصیصی فعالیت در استان شکل گرفت که با کمک و مشارکت مردم و تشکل‌ها برای فعالیت‌های پیشگیرانه تلاش‌های زیادی شکل گرفت.

کد خبر 1274377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha