عقب افتادن رسانه از دولت فقر است

مخلص الائمه با اشاره به فعالیت های گسترده دولت گفت: عقب افتادن رسانه از دولت فقر است و اصحاب رسانه باید در این راستا تلاش بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، فرزاد مخلص الائمه امروز (1 تیر) در آیین اختتامیه سومین جشنواره خبرگزاری‌ها، مطبوعات و پایگاه‌های خبری استان با اشاره به نقش رسانه‌ در جامعه و آگاهی بخشی اصحاب رسانه گفت: نقش و تاثیرگذاری خبرنگاران در جامعه بر کسی پوشیده نیست.

 

استاندار استان مرکزی، با اشاره به جشنواره مطبوعات و موفقیت های کسب شده از سوی خبرنگاران استان، بیان کرد: مطبوعات استان در بسیاری از موارد خوش درخشیده‌اند و با موفقیت های خود نشان دادند که می‌توانند همواره بر روی همه موارد و افکار عمومی تأثیر گذار باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: چهار مولفه و عنصر، آینده را شکل می‌دهد که شامل روندها تغییرات منظمی که روی موضوعات رخ می‌دهد، رویدادهایی که در بستر زمان اتفاق میفتد،اقداماتی که در یک شخص در زندگی خود و در جامعه انجام می‌دهد و چهارمین و مهمترین مؤلفه تصویر است، تصویری که ما از آینده داریم و فعالیت‌های ما را تحت تأثیر می‌گذارد.

 

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه مسیر حرکت راهبردی دستگاه‌های اداری مبتنی بر سه مؤلفه وزن گذشته، فشار حال و کشش آینده است، اظهار کرد: باید پیوسته به هر سه ضلع این مثلت توجه کنیم و رسانه‌ها نیز باید جایگاه خود را در این مؤلفه‌ها مشخص کنند.

 

استاندار استان مرکزی همچنین با بیان اینکه در بخش رسانه، مجموعه‌های رسانه‌ای در استان با نقطه مطلوب فاصله دارندف گفت: باید این عقب ماندگی‌های با کمک مسوولین ارشاد و دیگر دستگاه‌ها این حوزه جبران شود.

 

مخلص الائمه همچنین به اقدامات و فعالیت های گسترده دولت نیز اشاره کرد و ادامه داد: رسانه از دولت عقب هستند و آن طور که باید اقدامات دولت را منعکس نداده اند و باید در این راستا تلاش بیشتری انجام شود.

 

در ادامه این مراسم سینا دلشادی نیز در سخنانش به چگونگی برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: در دی ماه فراخوان سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان مرکزی زده شد و تا موعد مقرر ۵۶ نفر به این فراخوان لبیک گفتند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: از این تعداد، ۱۹۲ اثر در هشت گرایش بارگذاری و در نهایت۲۰ نفر انتخاب شدند و امروز مورد تکریم قرار می‌گیرند.

 

وی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه باید وقت‌شناس، زمان‌شناس و دشمن‌شناس باشند، گفت: دشمنان بیماری ذهنی را القا می‌کند و تلاش دارد تا در جامعه نشاط از بین برود و حقایق دیده نشود که این هوشیاری و آگاهی اصحاب رسانه را می طلبد.

کد خبر 1274379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha