قضات به هیچ وجه هوای نفس را در احقاق حق دخالت ندهند

آیت الله نورمفیدی گفت: طبق آیات و روایات در مسئله حکومت و قضاوت ملاک اهمیت دارد و نباید به هیچ وجه هوای نفس را در قضاوت و حکومت دخالت داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با رئیس کل و کارکنان دادگستری گلستان به مناسبت هفته قوه قضائیه، گفت: کسانی که در حوزه قضایی فعالیت می کنند مسئولیت سنگینی برعهده دارند و ان شاالله با کمک خداوند این بار و مسئولیت سنگین  را به اندازه وسع و طاقت شان انجام دهند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان از قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری استان در حل مشکل پتروشیمی استان تشکر کرد و افزود: پتروشیمی گلستان ١۶ سال به عنوان کلاف سردرگم مانده بود و مشکل بود تا حل شود.

 

وی ادامه داد: رئیس قوه قضائیه و  رئیس کل دادگستری استان در حل این مشکل خوب ورود پیدا کردند و با شناخت کامل به دنبال حل مشکل از ریشه و اساس رفتند.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به صحبت های رئیس قوه قضائیه در گفتگوی تلویزیونی در صداو سیما، گفت: صحبت های ایشان در این گفتگو امیدوار کننده بود و یک شرایط و نگاه متفاوتی در قوه قضائیه ایجاد شده است.

 

وی افزود: طبق آیات و روایات در مسئله حکومت و قضاوت ملاک اهمیت دارد و نباید به هیچ وجه هوای نفس را در قضاوت و حکومت دخالت داد.

 

امام جمعه گرگان گفت: حکم به حق و عدم تبعیت از هوای نفس ملاک است و این باید برای حاکمیت و قضاوت ملاک باشد.

 

وی تاکید کرد: تمام هم و غم قاضی پیدا کردن حق باشد و هوای نفس را هم در کار خود دخالت ندهد، راهی را که پیامبران رفته اند را بروند و دنبال حق باشند.

 

آیت الله نورمفیدی از قضات خواست تا در مواجهه با مردم با حسن خلق و زبان خوش برخورد کنند تا به عنوان بهترین عمل صالح در دفتر اعمالتان ثبت شود.


 

 

 

کد خبر 1274400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha