خوش خلقی سیره پیغمر و راهبردی اساسی در جذب است

آیت الله صدیقی گفت: خوش خلقی سیره پیغمری و راهبردی اساسی در جذب افراد به دین و نظام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله «کاظم صدیقی» در سخنرانی مراسم سالگرد رحلت آیت الله سید محمدباقر امامی، امام جمعه تیران اظهارداشت: خوش خلقی یکی از ویژگی های موثر در پیشرفت و سعادتمندی به حساب می آید که علمای بزرگ دینی با چنین رفتارهایی جاذبه ایجاد می کردند.

 

امام جمعه موقت تهران افزود: خوش خلقی سیره پیغمری و راهبردی اساسی در جذب افراد به دین و نظام است که البته همه افراد چنین ویژگی را ندارند.

 

وی با بیان اینکه آیت الله امامی در طول عمر خود جاذبه ایجاد می کردند، تصریح کرد: این شخصیت ربانی نه تنها در برخورد با افراد متدین بلکه با افراد غیرخاص هم رابطه خوبی داشته و به مردم اقبال خوبی نشان می دادند.

آیت الله صدیقی ادامه داد: شکار دل ها و اینکه رگ مردم را در دست داشته باشی کار هر کسی نیست و بسیاری از بزرگان دینی این ویژگی را مثل پیامبر اسلام داشته و همواره مورد توجه بودند.

 

وی بر وحدت بین مردم در جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: هر کسی نباید مسیری را انتخاب و برود بلکه همه بر پایه ولایت متحد باشیم و رهبر معظم انقلاب نیست مایه و منشا وحدت جامعه هستند و راه را برای همه روشن کرده اند.

به اعتقاد امام جمعه موقت تهران، همه ما برای رسیدن به سعادتمندی نیازمند وحدت و لایت پذیری هستیم و بدون توجه به امر ولی به سرحد مقصود و سعادت نخواهیم رسید.

 

وی اضافه کرد: بسیاری از افراد در کشورما با وجود سبقه سیاسی اما به دلیل اینکه از مسیر ولایت دور شدند، با شکست روبرو شده و دچار مشکل شدند.

 

پیشرفت بی سابقه ایران در جهان

 

به گفته امام جمعه موقت تهران، قدرت ایران در جهان مایه ترس ابرقدرت ها شده و دنیای شرق از توان نظامی و مشاوره های ما برای پیشرفت خود استفاده می کند.

 

وی چنین وضعی را پیشرفت بی سابقه ایران معرفی کرد و گفت: در دوران طاغوت این خبرها نبود و بسیاری از بخش های مختلف کشور را نیز از دست دادیم در حالی که دشمنی ها این روزها بیشتر از گذشته بوده اما نظام جمهوری اسلامی ایران با صلابت ایستاده است.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ادامه داد: در داخل کشور با مشکلات معیشتی روبرو هستیم اما نباید این نگرانی ها موجب فراموشی پیشرفت ها بشود در حالی که دولت برای رفع دغدغه زندگی هم در تلاش بوده و در بعضی از مواقع امکان رفع مشکل وجود نداشت.

وی اضافه کرد: این مشکلات درونی نیز بزودی رفع خواهد شد و امیدواری مردم افزایش می یابد.

کد خبر 1274430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha