ساخت و تکمیل فاضلاب شهری ورامین  نیازمند منابع ملی و عزم شهرستانی است

مدیر عامل آبفای جنوب شرقی استان تهران گفت: اقدامات اساسی طرح جمع آوری فاضلاب شهری انجام شده است و زمین های آن تهیه شده است ولی برای ساخت و تکمیل آنها نیازمند منابع ملی و عزم شهرستانی هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، مهندس منصور بقایی مدیر عامل آبفای جنوب شرقی استان تهران بمناسبت هفته صرفی جویی در منابع آب در جمع اصحاب رسانه با اشاره به کمبود آب در کشور گفت: وضعیت تغییر اقلیم کشور ما بصورت کمبود بارش رشد و نوع بارش و نمو داشته است و ما اکنون نسبت به بارش بلند مدت 25درصد کاهش بارش داشته ایم.

وی افزود: در حوزه جنوب شرق استان تهران احتیاج مبرم به آگاهی رسانه ای داریم و تلاش برای جبران کم آبی بخش اعظم آن توسط رسانه ها و مسئولین باید تبیین و جبران گردد.

مدیر عامل شرکت آبفای جنوب شرق استان تهران با اشاره به تلاش شبانه روزی برای انتقال آب با کیفیت به شهروندان بیان داشت: صرفه جویی در مصرف آب قطعا تبعات مثبت اقتصادی در آینده برای ما خواهد داشت و برنامه‌ ریزی ما در این خصوص هدفمندتر از قبل گردیده است.

بقایی در خصوص ساخت و تجهیز فاضلاب شهری گفت: اقدامات اساسی طرح جمع آوری فاضلاب شهری انجام شده است و زمین های آن تهیه شده است ولی برای ساخت و تکمیل آنها نیازمند منابع ملی و عزم شهرستانی هستیم.

وی در خصوص کمبود و قطع آب در برخی نقاط شهر بیان داشت: سعی شده است با اطلاع رسانی مناسب از قطع بدون اطلاع قبلی در حد نهایت جلوگیری کنیم و در این خصوص بنا داریم بدون نگران کردن مردم بابت قطعی آب امسال را بدون سهمیه بندی آب سپری کنیم.

مدیر عامل آبفای جنوب شرق استان تهران خواستار ارسال نقطه نظرات شهروندان و خبرنگاران که پل ارتباطی هستند شد.

بقایی در خصوص واگذاری انشعاب خانگی نیز گفت: تعرفه انشعابات خانگی ضابطه مند است و اصلا ملاحضات خاص و بی ضابطه بدون در نظر گرفته شدن قوانین در آن دخیل نیست.

وی سامانه 122 را جهت پاسخگویی سیستمی به شهروندان جهت پیگیری های آب و فاضلاب عنوان کرد.

مدیر عامل آبفای جنوب شرق استان تهران در خصوص تخصیص آب سد ماملو به شهرستان های شرق استان تهران بیان داشت:بخشی از آب سد ماملو طبق قانون برای آب شرب تخصیص یافته است و در کمیته ای نسبت معینی به شهرستان های ورامین قرچک پیشوا و پاکدشت صورت گرفته است و در این فرآیند چندین اداره و وزارتخانه نیز سهیم هستند.

وی در پایان در خصوص اختصاص آب به اماکن مذهبی گفت: صحن مساجد معافیت از پرداخت آب بها دارد و بخش های دیگر مساجد شامل این معافیت نیست.

کد خبر 1274454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha