هدف قوه قضائیه اجرای عدل و عدالت و رضایتمندی مردم است / مردم باید طعم اجرای عدالت را بچشند

حجت الاسلام غبیشاوی، با بیان اینکه هدف قوه قضائیه اجرای عدالت، احقاق حق و حقوق و رضایت‌مندی مردم است، گفت: این اهداف با آمار پرونده‌ها محقق نمی‌شود، بلکه مردم باید طعم اجرای عدالت را بچشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شرستان از استان خوزستان؛ حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، ظهر امروز (جمعه ۲ تیرماه) در آئین عبادی سیاسی خطبه‌های این هفته نماز جمعه آبادان که در مصلای ثامن الائمه (ع) این شهر برگزار شد، با گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و یاران با وفای ایشان و همچنین تبریک فرارسیدن هفته قوه قضائیه، هدف این قوه را اجرای عدالت، احقاق حق و حقوق و رضایت‌مندی مردم دانست و اظهار کرد: این اهداف با آمار پرونده‌ها محقق نمی‌شود، بلکه مردم باید طعم اجرای عدالت را بچشند.

 

خطیب نماز جمعه آبادان با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی قوه قضائیه در زمینه کمرنگ نمودن ارتکاب جرم در جامعه، افزود: قضاوت و اجرای عدل و داد بحث مهمی است و لذا فعالیت کارکنان زحمتکش این قوه قابل قدردانی است.

 

وی از شهید بهشتی به عنوان مغز متفکر و ستون نظام اسلامی، تئوریسین انقلاب و یک نابغه نام برد و تصریح کرد: این شهید والا مقام نقش مهم و موثری در پیروزی انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی داشت.

 

حجت الاسلام غبیشاوی با اشاره به ترد منافقین از سوی حامیان آنها، گفت: منافقین کور دل که اقدام به ترور چنین شخصیت‌هایی کردند اکنون توسط حامیان خود ترد شدند و این سرنوشت همه منافقین است.

 

وی از مسئولان نظام و قوه‌ قضائیه خواستار کاهش جرم در کشور شد و تاکید کرد: با ایجاد اشتغال و مهار تورم باید زمینه جرم در کشور را کاهش داد و دستگاه قضائی در کنار دولت می‌تواند در این راه تاثیرگذار باشد.

 

امام جمعه آبادان، همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن عید قربان، خاطر نشان کرد: عید سعید قربان عیدی است که انسان‌های آگاه را به یاد قربانگاه ابراهیمی می‌اندازد، قربانگاهی که درس فداکاری و جهاد می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه عید قربان هزاران رمز و راز دارد، عنوان کرد: زیباترین این رمز و رازها تسلیم انسان در برابر اراده حضرت حق و خود، مال، فرزند و دنیا ندیدن بلکه خدا را دیدن است.

 

حجت الاسلام غبیشاوی، در بخشی دیگر با تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد باقر (ع)، گفت: هیچ مصیبتی همانند کوچک شمردن گناه نیست و همچنین هیچ مصیبتی بالاتر از اینکه انسان راضی باشد به این حالتی که دارد نیست.

 

وی با بیان اینکه انسان نباید خود را محدود به علم کم یا معرفت اندک کند، اضافه کرد: انسان باید همیشه در تکاپوی علم و معرفت (به ویژه مسائل معنوی) باشد.

کد خبر 1274461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha