تلاوت و ابتهال خوانی به مناسبت دوازدهمین یادبود رحلت قاری برجسته مصری «شیخ شعیشع»+عکس

دوازدهمین مراسم سالروز درگذشت قاری مشهور مصری شیخ ابوالعینین شعیشع با میزبانی نوه های ایشان و حضور قاریان جوان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المصری الیوم، روز جمعه دوازدهمین سالگرد درگذشت قاری شیخ ابوالعینین شعیشع، شیخ القراء بود که در 23 ژوئن 2011 میلادی در سن 88 سالگی دار فانی را وداع گفت.

 

خانواده قاری فقید شیخ ابوالعینین شعیشع به همین منظور تلاوت های قرآنی را با حضور  تعدادی از قاریان جوان برگزار کردند و یاد او را گرامی داشتند.

 

تعداد زیادی از بستگان و دوستداران شیخ ابوالعینین شیشع به خانه نوه او هشام احمد صبح در خیابان 23 جولای در شهر بیلا رفتند تا دوازدهمین سالگرد درگذشت وی را به عنوان یکی از مشهورترین قاریان قرآن کریم در مصر گرامی بدارند.

 

مهندس رفعت احمد صبح، نوه شیخ ابوالعینین شیشع گفت: پدر بزرگ در شهر بیلا استان کفر الشیخ، در سال 1922 به دنیا آمد. او آخرین نفر از دوازده فرزندی بود. در 9 سالگی پدرش را از دست داد و سه سال قبل از مرگ پدرش استعداد او توسط صاحب مدرسه و مدیر مسیحی آن، منیر جرجس کشف شد.

 

وی افزود: مدیر مدرسه مسیحی به مادر شیخ ابوالعین پیشنهاد کرد که او را از مدرسه ببرد و به مراکز قرآنی بفرستد. پدر بزرگ در نزد شیخ یوسف شتا قرآن کریم را طی دو سال حفظ کرد و سپس در مجالس ختم و مجالس شروع به تلاوت قرآن کرد. سپس پس از تلاوت در مراسمی که در منصوره برگزار شد، شهرت او بیشتر شد.

 

 

محمد عوض الیمانی، نوه دیگر شیخ ابوالعین شیشع گفت: شیخ ابوالعین راه سلف خود، شیخ محمد رفعت را دنبال کرد و او بهترین فرد برای تقلید بود. صدای او باعث شد پس از درگذشت شیخ رفعت، برای ضبط قطعاتی به  رادیو برود.

 

وی افزود: پدر بزرگ از برجسته‌ ترین شخصیت‌های جهان تلاوت بود  و او از نسل طلایی قاریان قرآن کریم به شمار می رود.

 

 

در این مراسم، خانواده قاری فقید شیخ ابوالعین شیشع از دکتر احمد الطیب، شیخ الازهر جمال نورالدین، فرماندار کفر الشیخ به دلیل نامگذاری نام پدربزرگ بر مؤسسه مقدماتی متوسطه الازهر پسران بیلا تشکر کردند.

 

گفتنی است، قاری فقید شیخ ابوالعین شیشع، 23ژوئن 2011، در سن 88 سالگی، پس از رنج بیماری دار فانی را وداع گفت و نام وی همچنان در میان قاریان برجسته مصری می درخشد.

کد خبر 1274530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha