فرهنگ ایثار و شهادت شناسنامه و هویت ماست

زیویار با بیان اینکه شهید قلب تاریخ است، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت شناسنامه و هویت ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، دکتر فرهاد زیویار، امروز(3تیر)، در یادواره شهدای روستای ولی عصر شهرستان پلدختر اظهارداشت: در دنیای پیچیده امروز که معروف به عصر انفجار اطلاعات است، خیلی چیزها تغییر کرده و کسی نمی تواند مانع ارتباط اطلاعاتی بین انسان ها شود و مرزهای جغرافیایی را کمرنگ کرده است.

 

استاندار لرستان با اشاره به وجود ارزش هایی مثل فداکاری، ایثار و شهادت که ظرفیت های بی نظیری در کشور هستند، که این ارزش ها در دنیا کم نظیر است، افزود: آنچه می تواند اقتدار ملی کشور و تاریخ ملی کشورها را حفظ کند پاسداری از همین ارزش های فرهنگی است.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت می تواند شناسنامه و هویت ما باشد که گذشته ما را در بر می گیرد، عنوان کرد: ایثار و فداکاری شهدا برای کشور سبب ماندگاری ما تا امروز شده است و این فرهنگ راه حفظ کشور و صیانت از ارزش ها، تاریخ و دین را به ما نشان می دهد.  

 

زیویار با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت سبب شده که در دنیا دارای عزت و کرامت باشیم، گفت: فداکاری شهدا اوج تعالی انسان است، شهدا برای سلامت، امنیت، مقاومت، دفاع از نوامیس و برای حفظ دین جان خود را فدا کردند.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند می فرماید قیمت جان و خون شهید خودم هستم، ادامه داد: شهید قلب تاریخ است، یعنی شهدا زنده هستند و نزد خداوند روزی می خوردند.

 

استاندار لرستان در پایان با بیان اینکه وظیفه امروز ما تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و ادامه راه شهدا است، تاکید کرد: پیروی از مکتب شهدا که همان مکتب اهل بیت(ع) است، یعنی مقابله و مبارزه با ظلم و فساد است.

کد خبر 1274554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha