لزوم فرهنگسازی برای پرداخت زکات

ماموستا شیرزادی بر لزوم فرهنگسازی برای پرداخت زکات تاکید کرد و گفت: از ظرفیت تمامی دستگاههای اجرایی باید برای این مهم استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه مریوان در نشست شورای زکات این شهرستان اظهار کرد: اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی در راستای رشد و شکوفایی جامعه حائز اهمیت است و ترویج فرهنگ پرداخت زکات نیز از جمله این برنامه‌ها است.
 

وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی برای ترویج زکات در جامعه ضروری است، افزود: از ظرفیت دستگاههای اجرایی در این زمینه استفاده خواهد شد.
 

شیرزادی با اعلام اینکه اگر زکات به موقع در جامعه پرداخت شود نیازمندی در جامعه نخواهیم داشت، بیان کرد: باید تمامی اعضای شورای زکات و روحانیون در جهت فرهنگ پرداخت زکات تلاش‌های لازم را انجام دهند.
 

وی گفت: پرداخت زکات دارای اثرات مثبت فردی و اجتماعی بوده و موجب ایجاد برکت برای مسلمانان و از بین بردن فقر در جامعه می‌شود.
 

امام جمعه مریوان با بیان اینکه تمام نصایح، مواعظ، پندها، حلال و حرام و مستحبات و حتی مکروهات دین حکیمانه است‌، گفت: یکی از احکام الهی که حکیمانه بودن وجوب آن کاملا ملموس است موضوع زکات است.
 

وی افزود: احکام الهی تابع مصالح و مفاسد است یعنی در هر حکمی که مصلحت بوده خداوند وجوب را آورده و در هر جا که مفسده بوده حرمت را در نظر گرفته است.
 

امام جمعه ادامه داد: کسانی که زکات مال خود را پرداخت می‌کنند خداوند به مال آنها برکت می‌دهد.
 

شیرزادی خاطر نشان کرد: کارهای عام‌المنفعه باید با مشارکت عمومی انجام گیرد یعنی همه پای کار آمده و حضور جدی داشته باشند.
 

وی اضافه کرد: شورای زکات در جهت خدمت بیشتر به مردم باید سراغ ظرفیت‌های جدید رفته و صاحبان مشاغل جدید را شناسایی کنند و از امکانات آنها به نفع افراد بی‌بضاعت استفاده کنند.
 

حجت‌الاسلام ورهرام رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان نیز در این جلسه اعلام کرد: در قرآن کریم نیز بارها به پرداخت زکات توصیه شده و این فریضه دینی در کنار نماز آورده شده است؛ مصرف زکات در دستگیری به مستمندان، مساکین، فقرا، بدهکاران، امور عام المنفعه و هر امری که رضایت خداوند در آن باشد و… می‌رسد.

 

وی گفت: زکات از دستورهای اسلامی و یکی از فروع دین است و در مورد چیزهایی وضع شده که انسان آن‌ها را با کمک طبیعت به وجود می‌آورد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان به اهمیت پرداخت زکات و هزینه کرد آن در راستای کاهش فقر و آسیب‌های اجتماعی و برقرای عدالت اجتماعی از نگاه دین مبین اسلام اشاره و اظهار امیدواری کرد: با توجه به اینکه مردم شهرستان مردمی معتقد و متدین هستند این فریضه با جدیت بیشتری پیگیری شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ورهرام ابراز امیدواری کرد و گفت: در دولت جوان حزب اللهی فشارهای مادی بر مستضعفین جامعه کاهش پیدا کند و از بار سنگینی که روی دوش نهادهایی مثل کمیته امداد و بهزیستی گذاشته شده کم شود.

 

کد خبر 1274577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha