دعاوی خانوادگی در صدر پرونده‌های حقوقی  خراسان جنوبی است

حجت الاسلام موحدی‌راد گفت: بیشترین پرونده‌های حقوقی خراسان جنوبی با ۳۷ درصد مربوط به دعاوی خانوادگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، همزمان با هفته قوه قضائیه، جمعی از فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات کل و کارشناسان حقوقی امروز( ۳ تیر) با رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی دیدار کردند.

 

حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد- رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در این دیدار با اشاره به اینکه بسیج از ابتکارات بزرگ حضرت امام راحل است، اظهار داشت: بسیج در هر عرصه‌ای ورود می‌کند مشکلات حل می‌شود.

 

وی با بیان بصیرت و دشمن‌شناسی بسیجیان، گفت: امروزه با جنگ ترکیبی و تبلیغاتی دشمن این بصیرت‌ها و اخلاص‌ها است که کارایی دارد.

 

حجت الاسلام موحدی‌راد در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین پرونده‌های حقوقی خراسان جنوبی با ۳۷ درصد مربوط به دعاوی خانوادگی است، گفت: در خراسان جنوبی که معروف به علم و ادب و تدین است این میزان از پرونده‌های دعاوی خانوادگی در شأن مردم استان نیست.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۰ درصد از پرونده‌های دعاوی خانوادگی مربوط به طلاق توافقی است، تصریح کرد: همچنین پرونده‌های مواد مخدر، سرقت خرد، توهین و ضرب و جرح غیرعمدی بیشترین فراوانی پرونده‌های کیفری استان را تشکیل می‌دهد.

 

وی در ادامه با اشاره به شعال امسال مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید»، افزود: امروز متاسفانه واحدهای تولید و صنعتی در حال تعطیلی هستند که درخواست داریم با بسیجیان ادارات و بسیج حقوقدانان با استفاده از ظرفیت قوه قضاییه و دستگاه های اجرایی به شعار امسال جامعه عمل بپوشانند.

 

لزوم برخورد قضایی با مدیران و کارمندانی که ترک فعل دارند

سرهنگ محمدعلی قاسمی، مسئول بسیج ادارات خراسان جنوبی در این مراسم با گرامیداشت هفته قوه قضائیه با بیان اینکه ۸۰ درصد كارمندان خراسان جنوبی عضو پایگاه‌های بسيج هستند، اظهار داشت: فلسفه مأمورین حضور بسیج ادارت کمک به ارتقا و کارآمدسازی دستگاه‌های اجرایی و تلاش در جهت تربیت کارمند در تراز انقلاب اسلامی، تقویت بنیه معنوی، اعتقادی و بصیرتی و ایجاد شور و نشاط انقلابی و جهادی در بین کارمندان و ارزشی کردن فضاهای اداری است.

 

وی با اشاره به لزوم حمایت مجموعه قضایی استان از ضابطین بسج در اجرای مأموریت‌های ابلاغی، درخواست کرد: با مدیران و کارمندانی که در مسیر خدمت به مردم ترک فعل می‌کنند بلافاصله برخود قضایی صورت گیرد.

 

قاسمی از دستگاه قضایی استان در خواست کرد به عنوان مدعی العموم در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی مطالبه و مدیریت کنند و  در مقوله بررسی پرونده خانواده معظم شهدا و بسیجیان در مجموعه قضایی رسیدگی ویژه داشته باشند.

 

اول تا هفتم تیر (سالروز شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام و انقلاب) هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

کد خبر 1274599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha