گام اول صدور شناسنامه موقت دستگاهی استان تهران  در دهیاری های بخش مرکزی قرچک

بخشدار قرچک از تصویب صدور شناسنامه موقت دستگاهی برای ۸ دهیاری شهرستان قرچک در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران با حضور میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی، محمد علی‌مهری معاون هماهنگی امور اقتصادی، شفیقی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و دیگر اعضاء برگزار شد.

مجید قیصرپناه بخشدار مرکزی شهرستان قرچک در این خصوص گفت: بر اساس آیین نامه اجرایی تبصره ذیل ماده قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها ، تمامی دهیاری‌های تمام وقت روستاهای با جمعیت بیش از هزار نفر که دارای درجه ۴ و بالاتر هستند و از توان مالی، اجرایی و فنی مناسب نیز برخوردارند، می‌توانند پس از اخذ کد دستگاه اجرایی از سازمان برنامه و بودجه کشور از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استفاده کنند که پس از تصویب دهیاری های واجد شرایط در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، موضوع به شورای برنامه ریزی و‌توسعه استان منعکس شد و امروز تصویب شد و قرچک نیز با پیگیری های صورت گرفته در گام اول این مصوبه قرار گرفت.

شایان ذکر است پیش از این بر اساس ماده واحده قانون تأسیس دهیاری های خودکفا در روستاهای کشور دهیاری ها به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی محسوب می‌شدند.

کد خبر 1274625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha