پارلمان عربی، هتک حرمت قرآن و حمله به مساجد در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد

پارلمان عربی با انتشار بیانیه‌ای به آتش کشیدن قرآن توسط شهرک‌نشینان اسرائیلی و تخریب مساجد در نابلس،.واقع در کرانه باختری رود اردن را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « moroccoworldnews»،پارلمان عربی با انتشار بیانیه‌ای به آتش کشیدن قرآن توسط شهرک‌نشینان اسرائیلی و تخریب مساجد در نابلس،.واقع در کرانه باختری رود اردن را محکوم کرد.

 

این در بیانیه آمده است که اینگونه اقدامات، همه ارزش‌ها را نقض می‌کنند و ترویج کننده نفرت هستند.

 

بیانیه منتشر شده توسط این سازمان منطقه ای به جزئیات برخی از جرایم مورد بحث پرداخته و حمله شهرک نشینان به غیرنظامیان فلسطینی در چندین روستای کرانه باختری و همچنین سرقت و سوزاندن اموال آنها را محکوم کرد.

 

این بیانیه ادامه می دهد: پارلمان عربی تاکید دارد که این رفتار،  محکوم و مردود است زیرا همه ارزش ها را نقض می کند و نفرت پراکنی می کند.

 

در این بیانیه از جامعه جهانی خواسته شده است که به سکوت خود در قبال این جنایات پایان دهند و اقدامی برای پایان دادن به جنایات اشغالگران در حق مردم فلسطین و اموال مقدس آنها انجلم دهند.

 

پارلمان عربی هشدار داد که ادامه این نقض می تواند منجر به انقلاب بزرگ خشم در برابر اشغال شود.

 

حملات اسرائیل به سرزمین های فلسطینی اخیرا به ویژه از سوی دیگر کشورهای جهان عرب و منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا توجه و انتقاد قرار گرفته است،

 

«ناصر بوریتا»، وزیر امور خارجه مراکش در سخنانی بر مخالفت این کشور با اقدامات و تصمیماتی که می‌تواند تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای کاهش تنش را مختل کند، تاکید کرد.

 

وی با اشاره به اینکه رباط آخرین حملات اسرائیل به جنین را که تلفاتی برجای گذاشته است به شدت محکوم می‌کند، گفت: مراکش وضعیت نگران‌کننده‌ای را که سرزمین‌های فلسطینی اشغالی شاهد آن است، رصد می‌کند.

 

بوریتا همچنین مخالفت این کشور را با طرح های رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک های غیرقانونی در کرانه باختری ابراز کرد.

کد خبر 1274719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha