باید جنایات آمریکایی ها در سطح داخلی و بین المللی تبیین شود/ انتظار  ایران اخراج منافقین از کشورهای میزبان است

غریب آبادی با اشاره به اینکه باید جنایات آمریکایی ها در سطح داخلی و بین المللی تبیین شود، گفت: تجاوز به کشورها تا سرنگونی نظام های مردمی و سیاسی از مصادیق مختلف اقدام علیه حقوق بشر آمریکا در کشورهای مختلف به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، کاظم غریب آبادی، رییس ستاد هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی امروز (یکشنبه چهارم تیر) در نشست خبری به مناسبت هفته بازخوانی اجرای حقوق بشر آمریکایی با بیان اینکه این نشست برای تبیین و بازخوانی این هفته است، گفت: گروهک های تروریستی توسط آمریکایی ها ایجاد می شوند. مسئولیت اقدامات تروریستی، گروهک های داعش و تکفیری همگی متوجه آمریکایی ها است. حمایت از رژیم بعث صدام تا بمباران شیمیایی و بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری و شهادت شهید بهشتی و 72 تن و همچنین هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران بخشی از جنایات آنها محسوب می شود.

 

 

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ادامه داد: یکی دیگر از جنایت های آمریکایی ها تحریم های یکجانبه علیه ایران است که از این طریق جان بسیاری از هموطنان به خطر می افتد. تحریم از نظر کارشناسان مانند یک سلاح جنگی و جنایت جنگی محسوب می شود.

 

 

غریب آبادی افزود: گروهک های تروریستی در بهشت امن کشورهای غربی مستقر شدند و البته به غربی ها هم رحم نمی کنند و مستندات بسیاری داریم که دست به اقدامات تروریستی فراوانی می زنند و برای کشورهای میزبان خودشان نیز تهدید هستند و در شش ماه گذشته اعضای آنها اعتراف کردند که 17 هزار نفر را کشته اند و این آمار را افزایش می دهند.

 

 

وی با اشاره به رشادت های سردار بزرگ اسلام شهید سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی کمک شایانی را با نمایندگی سردار سلیمانی برای خلاصی کشورهای منطقه از شر تروریست های منطقه انجام داده است. آمریکایی ها جنایات مختلفی را در کشورهای گوناگون مرتکب شدند و بیش از 35 میلیون توسط آمریکایی ها کشته شدند و جنایات بسیاری در جنگ های مختلف ویتنام، کوبا، افغانستان، عراق و سوریه رخ داد. تجاوز به کشورها تا سرنگونی نظام های مردمی و سیاسی از مصادیق مختلف اقدام علیه حقوق بشر آمریکا در کشورهای مختلف به شمار می رود. باید جنایات آمریکایی ها در سطح داخلی و بین المللی تبیین شود.

 

 

غریب آبادی افزود: آمریکا بزرگترین دشمن بشر و حقوق بشر است و شاید کمتر کشوری را سراغ داشته باشید که چنین جنایتی علیه بشریت انجام داده است. دخالت در امور سیاسی کشورها تا نقض حقوق بشر از جمله اقدامات آمریکاست و امیدواریم این روشنگری از مرزهای ایران فراتر رود و باید این جنایات در سطح بین المللی نمایان شود.

 

 

وی گفت: آمریکا باید در رابطه با اقداماتی که انجام داده، پاسخگو باشد. تحریم های یکجانبه گسترده علیه جمهوری اسلامی ایران از یک دهه قبل آغاز شده در حالی که ادبیات حقوقی در این زمینه وجود نداشت و حقوقدانان کمی در رابطه با تحریم صحبت می کردند اما با توجه به اقداماتی که ایران انجام داد، ادبیات خوبی برای تحریم های یکجانبه شکل گرفته است.

 

 

وی گفت: موضع ما در مقابل منافقین کاملا روشن است، گروهک های منافقین از نظر ما کاملا تروریستی هستند و از خوی خود دست برنداشته اند و کشورهای میزبان منافقین باید پاسخگوی اقدامات آنها باشند که چرا این جانیان را در کشور خود پناه داده اند و بعضا از آنها حمایت نیز می کنند. انتظار قطعی ما این است که این کشورها باید منافقین را از کشور خود اخراج کنند.

 

 

غریب آبادی با اشاره به تشکیل ستاد بازخوانی هفته حقوق بشر در تهران و مراکز استان ها در مورد مراسم هفته حقوق بشر گفت: پنجم تیر ماه مراسم بزرگداشت شکرانه سلامتی رهبر انقلاب در مسجد ابوذر برگزار می شود. همچنین مراسم شهدای هفتم تیر نیز روز چهارشنبه ساعت 9 و نیم صبح در چهارراه سرچشمه و مراسم دعای عرفه در مزار شهیدان هفتم تیر ساعت 15 و مراسم دعای ندبه نیز در این مکان برگزار می شود.

 

 

وی گفت: هماهنگی های لازم با وزارت آموزش و پرورش برای انتشار جنایات آمریکا در کتب درسی صورت گرفته است و در روز هشتم تیر ماه در زندان اوین در کرج مراسمی به مناسبت شهادت شهید کچویی برگزار می شود. در شهرستان سردشت نیز مراسم ویژه ای برای قربانیان و مصدومان سلاح های شیمیایی در هشتم تیر ماه برگزار می شود.

 

 

کد خبر 1274740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha