تدوین طرح اضطراری ویژه روز عرفه و عید قربان در کربلای معلی

اداره بهداشت کربلا از تدوین طرح اضطراری ویژه برای روز عرفه و تعطیلات عید قربان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از non14، دکتر ماجد المیالی، معاون مدیرکل اداره بهداشت کربلا گفت: به توصیه دکتر صالح الحسناوی، وزیر بهداشت و دکتر صباح الموسوی، مدیر کل اداره بهداشت، طرح اضطراری ویژه ای تدوین شد تا در روز عرفه و تعطیلات عید قربان برای ارایه بهترین خدمات پزشکی و بهداشتی به هزاران زائر که برای زیارت عتبات مقدس می آیند، اجرا شود.

 

المیالی افزود: این برنامه شامل آمادگی سازی 90 آمبولانس، تهیه دارو و لوازم ضروری و استقرار آنها در نزدیکی اماکن عبادی، بیمارستان‌ها، قبرستان‌ها، چهارراه‌ها و میادین عمومی است.

 

وی ادامه داد: اجرای تدابیر و اقدامات پیشگیرانه مرتبط با بیماری‌های واگیردار در اولویت این طرح خواهد بود.

 

المیالی از شهروندان و زائران کربلای معلی خواست تا به اقدامات و رفتارهای مهم پیشگیرانه مانند رعایت بهداشت فردی، آداب عطسه، شستن دستان با آب و صابون  به مظور اطمینان از سلامتی خود و دیگران و حفظ دستاوردهای بهداشتی که برای مقابله با بیماری‌ها به ویژه کرونا انجام داده‌ایم، پایبند باشند.

 

معاون مدیرکل اداره بهداشت کربلا خاطرنشان کرد: ادامه کار در اورژانس بیمارستان ها به صورت شبانه روزی  خواهد بود و پزشکان متخصص در بخش های مشاوران (داخلی، اطفال، جراحی و زنان) برای پیگیری و معاینه بیماران حضور خواهند داشت.

 

وی گفت: واحدهای آزمایشگاهی علاوه بر آزمایشگاه بهداشت عمومی در تمامی بیمارستان‌ها باز خواهند بود. علاوه براین، مراکز بهداشتی درمانی برای تمامی بخش‌های بهداشتی در ایام تعطیلات عید سعید فطر برای ارائه خدمات به مراجعین بر اساس جدول‌های زمانی مشخص شده باز خواهد شد.

 

المیالی افزود: ذخیره کافی دارو، شیشه خون و اکسیژن برای ادامه کار بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی انجام شده است. همچنین قرار است گروه‌های کنترل بهداشت در بازارهای محلی، مناطق تجاری (مراکز) و پارک ها برای اطمینان از ایمنی غذاها و نوشیدنی‌ها حضور داشته باشند.

کد خبر 1274749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha