جذب ۱۲ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به کردستان

وکیلی از جذب ۱۲ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به کردستان خبر داد و گفت: افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فنی و حرفه ای استان در سفر رئیس جمهور مصوب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، فردین وکیلی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در نشست با مدیران و کارآفرینان آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان کردستان که در سالن جلسات مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید ورمقانی در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به استان کردستان افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فنی و حرفه‌ای استان مصوب شد که تاکنون از این میزان اعتبار ۱۲ میلیارد تومان جذب شده است.

وی بیان کرد: با جذب اعتبارات مصوب شده سفر ریاست جمهوری در استان اولویت را به اتمام یک پروژه نیمه تمام قرار دادیم.

وکیلی افزود: پروژه فنی و حرفه ای شهرستان سقز اکنون ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یکی از نیازهای این شهرستان است و باید هر چه زودتر به اتمام برسد پون با تاخیر در تکمیل آن هزینه‌های بیشتری برای صرف شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان یکی از مشکلات و دغدغه‌های فنی و حرفه‌ای استان را کمبود نیرو خواند و یادآور شد: از سال ۱۳۸۵ مجوز استخدامی نداشتیم و این باعث می‌شود به لحاظ آموزش آسیب ببینیم چراکه بعد از بازنشسته شدن همکاران، نیرویی جایگزین آنها نشد.

وی اظهار کرد:وجود ۱۶ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و ۶۵۷ آموزشگاه آزاد بخش خصوصی در استان ظرفیتی برای آموزش مهارت‌آموزی در استان کردستان است.

وی با بیان اینکه در دولت مردمی به منظور ترویج مهارت، صدور مجوز آموزشگاه‌های خصوصی تسهیل شد، گفت: با تسهیل صدور مجوز آموزشگاه خصوصی، آمار آموزشگاه‌های آزاد استان کردستان در یک سال اخیر نسبت به سنوات گذشته چند برابر شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان اضافه کرد: تعداد کارگاه‌های ثابت فنی و حرفه‌ای استان  ۹۱ کارگاه است و ۹۰ مربی در بخش دولتی و ۴۸۰ مربی در بخش خصوصی داریم که سالانه یک‌هزار و ۳۰۰ دوره آموزشی در مراکز بخش دولتی و یک‌هزار و ۵۰۰ دوره در بخش خصوصیدر سطح استان برگزار می‌شود.

وکیلی با اشاره به اینکه ۱۹ گروه هدف آموزشی داریم، تصریح کرد: در یک‌سال گذشته سه میلیون و ۱۵۰ هزار نفر ساعت دوره آموزشی توسط مراکز فنی و حرفه‌ای بخش دولتی به جامعه هدف از جمله زندانیان، معتادین بهبودیافته و ساکنین مناطق روستایی ارائه شده است.

کد خبر 1274757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha