آمادگی استان کرمانشاه برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی

صحرایی گفت: با توجه به اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای از شرق تا غرب استان به برکت اربعین در حال بهبود است لذا این استان آمادگی کامل برای میزبانی از زائران حربعین حسینی را دارد.

محمدطیب صحرایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی کامل مرز خسروی ن برای اربعین حسینی ، گفت: مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

 

استاندار کرمانشاه افزود:مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: همایش بزرگ اربعین حسینی برای جهان اسلام، وحدت بخش و برای دشمنان دین و نظام مقدس جمهوری اسلامی ناامیدکننده است همچنین باید این آیین و فرهنگ حسینی را دست به دست به نسل بعدی منتقل کنیم.

 

صحرایی تصریح کرد: ظرفیت اربعین حسینی، مجموعه بزرگی از آورده‌های مادی و معنوی را برای استان به دنبال داشته و دارد و علاوه بر ارتقاء اخلاق و معنویت در استان، در سطوح مختلف اقتصادی و عمرانی هم آورده‌های بسیار خوبی برای کرمانشاه به دنبال داشته است، و به برکت اربعین حسینی حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های استان تخصیص پیدا خواهد کرد، که بخشی از این اعتبار برای خرید ماشین آلات شهری در اختیار شهرداری‌ها قرار خواهد گرفت.

 

استاندار کرمانشاه گفت: ما باید از ظرفیت اربعین برای تقویت باورهای دینی و اخلاقی و انسانی، تقویت وحدت بین مذاهب و همچنین مقابله با توطئه های دشمن و معرفی چهره زیبای دین و قیام بزرگ عاشورا با محوریت مردمی استفاده کنیم.

 

وی در پایان تاکید کرد: مرز رسمی خسروی به عنوان اصلی ترین و قدیمی ترین گذرگاه رسمی کشور برای تردد زائران به کربلای معلی و عتبات عالیات و از امن ترین مرزهای عزیمت به عراق است که باید از ظرفیت عظیم و زیرساخت های بسیار خوب آن استفاده کنیم.

 

کد خبر 1274786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha