بقای همه اعیاد به عید غدیر است

امام جمعه کرمان با بیان اینکه تقویت و بقای همه اعیاد به عید غدیر است؛ گفت: برای تقویت و جریان سازی این عید مهم حول دو محور باید کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، صبح دوشنبه(۵ تیر) در دومین جلسه بنیاد  غدیر و ستاد دهه امامت و ولایت استان ابتدا با تسلیت هفتم ذیحجه، سالروز شهادت امام محمدباقر علیه السلام، مطالبی در این خصوص بیان کرد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: همه ائمه برای نشر و تبیین گزاره ها و احکام دینی همت خویش را صرف کرده و بخش قابل توجهی از عمر خود را صرف این مهم کردند.

 

 

وی افزود: رسالت اصلی امام جامعه بیان قوانین و مقررات دینی و پاسخ به شبهات و اشکالاتی است که از سوی مخالفین و دشمنان مطرح می شود.

 

 

امام جمعه کرمان ادامه داد: شرایط دوران امام محمدباقر علیه السلام به گونه ای بود که دِین ایشان به گردن ما برجسته و این از لقب ایشان مشخص است که بخش قابل توجهی از امامت حضرت صرف تبیین احکام دینی شد و مسائل را چنان زیبا بیان و تفسیر و پیچیده ترین شبهات را با بیان روان و همه جانبه توضیح می دادند که لقب "باقرالعلوم" گرفتند یعنی هر مسئله علمی و دینی را به بهترین وجه ممکن بیان می کردند.

 

 

وی سپس به موضوع جلسه پرداخت و تعبیر روایات درباره عیدغدیر به "عیدالله الاکبر" و "اشرف الاعیاد" را مورد اشاره قرار داد و گفت: گرچه عید فطر به دلیل یک ماه بندگی در برابر خداوند و عید قربان پس از ۴۰ روز سیر و سلوک موسی کلیم الله و موفقیت کامل حضرت ابراهیم در گذشت و ایثار و ستون فقرات حج به عنوان یک عمل بزرگ بزرگ ارزشمند در این عید واقع شده و اهمیت دارد اما با همه اهمیتی که اعیاد فطر و قربان دارند؛ عید غدیر به عیداکبر معروف است.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در بیان علت این اهمیت بیان کرد: تقویت و بقای اعیاد دیگر به بقای غدیر است زیرا دانشگاه امام شناسی به عنوان کانون هدایت جامعه و علی شناسی است و جامعه وقتی هدایت شد می تواند اعیاد دیگر را درک کند.

 

 

وی با تاکید بر تقویت جریان شناسی غدیر تاکید کرد: نخست باید امام علی علیه السلام را با همه فضیلت ها و کمالات به خود و جامعه بشناسانیم و دوم اینکه برنامه ها به گونه ای باشد تا امام و جایگاه امامت را به عنوان کانون نجات و هدایت بشناسیم.

کد خبر 1274846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha