ارتقاء معیشت همکاران اولویت برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد/نام کهگیلویه و بویراحمد در شهامت و شجاعت می درخشد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هیچ گونه تفاوتی بین نیروها در شهرستانها و تهران قائل نیستیم، گفت: ارتقاء معیشت همکاران اولویت برنامه های وزارت ارشاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «محمود اسلامی» و هیئت همراه در نشست با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت کارکنان در امور محوله، اظهار کرد: مردم این استان همواره وفاداری خود به اسلام و انقلاب را در عرصه ها و صحنه های مختلف به نمایش گذاشتند، ضمن اینکه عشایر کهگیلویه و بویراجمد نماد غیرت و شهامت در کشور هستند.
 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه حضور ما در استان در راستای تحقق عدالت فرهنگی و توزیع عادلانه منابع وزارت در استان است، گفت:عدالت فرهنگی یکی از رسالت های مهم دولت مردمی سیزدهم بوده و نگاه وزارتخانه یک نگاه عدالت محور به مناطق محروم و کم برخوردار است.
 

وی با تمجید از فرهنگ و طبیعت استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: خرده فرهنگ ها در سطح کشور در زمینه انسجام و تحکیم باورهای ملی و مذهبی نقش موثری دارند، از همین رو هیچ دوگانگی بین خرده فرهنگ ها وجود ندارد.
 

اسلامی با تاکید بر ترویج فرهنگ شهامت و شجاعت در جامعه، یادآور شد:در دوران هشت سال دفاع مقدس و در اتفاقات و حوادث مختلف انقلاب اسلامی و نظام هر جایی در این مرز و بوم نامی از شجاعت و شهامت وجود دارد، نام مردم استان درخشیده است.
 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آخرین اقدامات این وزارتخانه برای تامین نیروی انسانی نیز گفت:دارای محدودیت بودجه ای در زمینه تامین نیرو هستیم، اما با رایزنی های صورت گرفته با سازمان امور اداری و استخدامی موفق به اخذ مجوز 400 نیروی متخصص در حوزه فرهنگ و هنر شده ایم که بیش از 80 درصد در استانها و شهرستانها مشغول فعالیت می شوند.
 

وی در ادامه در زمینه حمایت از طرح های پژوهشی هم خاطرنشان کرد: وزارت خانه یکی از رسالت های مهم خود را حمایت از طرح های پژوهشی فاخر می داند که همواره سعی و تلاش ما بر این بود که بتوانیم از هر طریق ممکن و تا جایی که برخلاف مقررات و ضوابط نباشند در همه حوزه ها به ادارات کل استانها و شهرستانها در تحقق فعالیت های خود همکاری لازم صورت گیرد.
 

اسلامی با بیان اینکه هیچ گونه تفاوتی بین نیروها در شهرستانها و تهران قائل نیستیم، بیان داشت: ارتقاء معیشت همکاران اولویت برنامه های وزارت ارشاد است، اقدامات متعددی در این زمینه انجام شده که به عنوان بخشی از این برنامه ها می توان به ترمیم حقوق، رفاهیات، پرداخت چهار درصد عوارض کالای فرهنگی به ادارات کل و شهرستانها و ماهیانه مبلغی به معاونت توسعه و پشتیبانی استانها تخصیص داده می شود و تامین اماکن رفاهی و زیارتی نیز مدنظر است.
 

در ادامه این نشست رمضانی مدیرکل امور استانها، باب الحوائج مدیرکل امور اداری، مدیرکل نوسازی و تحول اداری و مدیرکل طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تشریح قوانین و آئین نامه های مورد نیاز کارکنان پرداختند.
 

بر اساس این گزارش، کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به بیان مشکلات و مسائل خود و اداره متبوع پرداختند و از معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد و هیئت همراه جواب های قانع کننده ای دریافت کردند.

کد خبر 1274919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha