بقاع متبرکه گلستان میزبان برنامه های دهه ولایت

حجت الاسلام مهدیان گفت: همزمان با دهه ولایت، برنامه های این دهه با عنوان جشن «ولایت علوی اکمال دین نبوی» در بقاع متبرکه استان گلستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام حسین مهدیان امروز (دوشنبه 5 تیر) در جمع خبرنگاران گفت: دهه ولایت بستر مناسبی برای ارائه مباحث عقیدتی و ولایی و تبیین نقش اهل‌ بیت(ع) در جلوگیری از انحراف دین مبین اسلام است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان، توجه به آداب و اعمال توصیه شده در این عید بزرگ و ترویج انفاق و بخشش، اطعام و مهماني دادن، صدقه و تقبل هزينه زندگي ديگران، اجرای عقد اخوت، تکریم سادات و شاد کردن مومنین را از جمله مصادیق تعظیم شعائر الهی بیان کرد.

 

وی افزود: به مناسبت عید قربان تا غدیر، جشن‌ «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان گلستان برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام مهدیان اظهارداشت: این جشن از (7 تا 16 تیر) مصادف با نهم تا هیجدهم ذی الحجه در بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

 

وی گفت: مراسم دعای عرفه نیز در عصر روز عرفه (نهم ذی الحجه) در بقاع متبرکه دارای ظرفیت استان برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: مراسم جشن میلاد امام هادی‌(ع)، قرائت زیارت جامعه کبیره و ترویج زیارت غدیریه امام هادی (ع)، تبیین مفاهیم این دو زیارت، کاروان شادی نسیم ولایت، مراسم باشکوه جشن عید سعید غدیرخم، همایش سراسری «بانوان ولایی» در بقاع شاخص و آیین معنوی غبارروبی قبور مطهر امامزادگان و محافل انس با قرآن از برنامه های پیش بینی شده در این ایام است.

 

کد خبر 1274982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha