کمیته فرهنگی و هنری پر برنامه ترین کمیته کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری کنگره شهدا استان اشاره کرد و گفت:کمیته فرهنگی و هنری پر برنامه ترین کمیته این کنگره بوده و جشنواره ها مختلفی در این راستا در حال برگزاری و تولید هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «امین درخشان» امروز (۶ تیر ماه) در نشست امضای تفاهم نامه فرهنگی و هنری با سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سپاه نقش بسزایی در تولید برنامه های فرهنگی و هنری دارد، اظهار کرد: مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری بسیج با همکاری و هم پوشانی با این اداره کل برنامه های فرهنگی و هنری فاخری با موضوعات مختلف با خلاقیت و ایده پردازی و با استفاده از متدهای به روز برگزار کردند و باعث ایجاد حس دلگرمی و قوت قلب بین دو ارگان شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه های مشترک فرهنگی و هنری با بسیج و سپاه فتح، گفت: در سال ۱۴۰۱ نخستین کنگره فرهنگی، هنری اسطوره مقاومت ( سردار شهید سلیمانی) در یاسوج با تلاش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و معاونت فرهنگی هنری سپاه فتح و با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری را برگزار کردیم که امسال در بعد ملی برگزار خواهد شد.

 

وی به برگزاری کنگره شهدا استان نیز اشاره کرد و افزود: کمیته فرهنگی و هنری پر برنامه ترین کمیته این کنگره است و جشنواره ها مختلفی در این راستا در حال برگزاری و تولید بوده که از جمله آنها می توان به جشنواره فرهنگی، هنری شهید سید عبدالحمید تقوی، فیلم «فراتر از زمان»، مستند زندگی هنرمند و فرهنگی شهید شاخص محمدرضا جهانژادیان می توان اشاره کرد.

 

درخشان با اشاره به ظرفیت بالای شورای فرهنگ عمومی در اجرا و برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری به خصوص در راستای کنگره بزرگ سرداران و شهدا در سال 1403 تصریح کرد:برنامه ریزی سیاست های کلان فرهنگی در سطح جامعه بر عهده این شورا بوده و بهره گیری از مصوبات آن در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری باید در دستور عمل قرار گیرد.

 

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی موثر و شایسته تقدیر است، بیان داشت:در سایه تعامل و تفاهم با حوزه فرهنگی سپاه فعالیت های مردمی در عرصه فرهنگ تقویت شد.

 

سردار «حمید خرم دل» با اشاره به نقش سپاه در ارتقای فرهنگ، افزود:سپاه و بسیج تمام ظرفیت ها و توان خود را در ارتقاء و ایجاد فرهنگ ایرانی و اسلامی در جامعه به کار خواهند گرفت.

 

معاون فرهنگی، هنری و اجتماعی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشت، گفت: یکی از اولویت ها سپاه و بسیج بحث مسائل فرهنگی در جامعه است و برای کشف استعداد و به کارگیری نحبه ها در این حوزه، مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری بسیج در سطح ملی راه اندازی شد.

 

سرهنگ «وحید مثنوی» با اشاره به تولید آثار فاخر و متنوع در حوزه فرهنگ و هنر توسط این مرکز، یادآور شد:برنامه های متععد هنری در رشته ها و با موضوعات مختلف در این محموعه در حال تولید و یا به اجراء گذاشته شده است.

 

مثنوی ادامه داد:در دوران تصدی امین درخشان به عنوان مدیرکل این مجموعه در برنامه های فرهنگی و هنری دغدغه مند و پای کار بودند و تعامل سازنده با سپاه و بسیج دارند.

 

گفتنی است در پایان این نشست، از استودیو، سالن و نگارخانه مرکز آفرینش های هنری بسیج استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید به عمل آمد.

کد خبر 1275081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha