ثبت  ۹۰۰ حادثه ضد مسلمانان در آلمان در سال ۲۰۲۲ میلادی

بر اساس گزارشی که اخیرا توسط سازمان غیردولتی «ائتلاف علیه اسلام هراسی و خصومت با مسلمانان» مستقر در برلین منتشر شد، در مجموع ۸۹۸ حادثه ضد مسلمانان در سال گذشته در آلمان ثبت شد، در حالی که تعداد موارد گزارش نشده نیز همچنان بالاست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، بر اساس گزارشی که اخیرا توسط سازمان غیردولتی «ائتلاف علیه اسلام هراسی و خصومت با مسلمانان» مستقر در برلین منتشر شد، در مجموع 898 حادثه ضد مسلمانان در سال گذشته در آلمان ثبت شد، در حالی که تعداد موارد گزارش نشده نیز همچنان بالاست.

 

تحقیقات اخیرا انجام شده نشان می‌دهد که تجربه نژادپرستی بخشی از زندگی روزمره مسلمانان در آلمان است و بسیاری از موارد ثبت شده مربوط به زنان است.

 

در میان پرونده های ثبت شده، 500 حمله لفظی شامل اظهارات تحریک آمیز، توهین، تهدید و اجبارعلیه مسلمانان وجود دارد. یازده نامه تهدیدآمیز به مساجد با تهدیدهای شدید خشونت آمیز و تهدید به مرگ هم ثبت شده است.

 

علاوه بر این، در این گزارش 190 مورد تبعیض و 167 مورد رفتار آسیب‌زننده شامل 71 مورد آسیب بدنی و 44 مورد آسیب مالی، سه حمله آتش‌سوزی و 49 مورد خشونت دیگر ذکر شده است.

 

علاوه بر این، حملات با انگیزه نژادپرستانه به جوانان و کودکان در حال افزایش است. مواردی وجود دارد که زنان در حضور فرزندان خود مورد حمله قرار می گیرند.

 

این گزارش بر اساس داده‌های 10 مرکز مشاوره در پنج ایالت آلمان و همچنین اطلاعات پورتال «  I-Report» ،آمار خشونت‌ها با انگیزه سیاسی و گزارش‌های پلیس و مطبوعات تهیه شده است.

 

آلمان کشوری با بیش از 84 میلیون نفر جمعیت، پس از فرانسه دومین جمعیت مسلمان در غرب اروپا را دارد. طبق آمار رسمی، نزدیک به 5 میلیون مسلمان در این کشور زندگی می کنند.

 

آلمان در سال‌های اخیر شاهد رشد نژادپرستی و اسلام‌هراسی بوده است که توسط تبلیغات گروه‌ها و احزاب راست افراطی که از بحران پناهجویان سوء استفاده کرده‌اند و تلاش کرده‌اند ترس از مهاجران را دامن بزنند، ایجاد شده است.

کد خبر 1275137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha