الزام دستگاه های دولتی به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق/بهینه سازی مصرف مورد توجه همگان باشد

جوادی با اشاره به شعار هفته مدیریت مصرف با عنوان« آرامش برای همه در دمای آسایش » از الزام دستگاه های دولتی به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در تابستان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، پیام جوادی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته مدیریت مصرف با اشاره به وجود بیش از 10 هزار پست توزیع و 14 هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف در استان گفت: نیم میلیون مشترک در سطح استان از نعمت برق برخوردار هستند.

 

وی با بیان اینکه چند سالی است که موضوع مدیریت مصرف تاکید شده است و به عنوان بهترین راهکار برای ناترازی تولید و مصرف مطرح است، گفت: مصرف انرژی در استان زنجان به بهترین نحو است.

 

وی با یادآوری اینکه 73 درصد انرژی از طریق بخش صنعتی و کشاورزی مصرف می شود، افزود: تنها 16 درصد انرژی برق  استان در حوزه خانگی مصرف می شود.

 

جوادی به برنامه های تشویقی و کنترلی وزارت برق در جهت سیاست های مصرف بهیته اشاره کرد و گفت: همه ساله از مشترکینی که الگوی مصرف بهینه رعایت می کنند تجلیل می شوند.

 

مدیرعامل شرکت برق توزیع استان زنجان با بیان اینکه بخش کشاورزی اگر در شبانه روز 5 ساعت برق مصرف کنند مابقی 19 ساعت برق کاملا مجانی خواهد بود، گفت: توانسته ایم چاه های کشاورزی را به سیستم پایش و کنترل مجهز کنیم.

 

وی به مدیریت مصرف در ادارات اشاره کرد و افزود: ادارات از 15 خرداد تا 15 شهریور موظف هستند در ساعات اداری 30 درصد مصرف خود را نسبت به 1400 کاهش دهند.

 

 جوادی با تاکید بر اینکه قطعی برق خانگی خط قرمز وزارت نیرو است، افزود: امسال سیاست های تشویق برای تمام مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت می کنند در نظر گرفته شده است به گونه ای که سال گذشته 20 میلیارد تومان پاداش برای صنایع همکار لحاظ شد.

 

 

کد خبر 1275138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha