فرونشست زمین در استان کرمان یک مسئله جدی است

مدیرکل زمین شناسی استان کرمان از انجام مطالعات فرونشست زمین در استان خبر داد و گفت: در این مطالعات، کلان شهر کرمان به صورت ویژه دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی رشیدی، سه شنبه(۶ تیر) در نشست خبری از انجام مطالعات فرونشست زمین در استان و تهیه اطلس لرزه خیزی سبزواران خبر داد و گفت: زمان زمین لرزه مشخص نیست اما بعد از زمین لرزه ویرانگر در بم ساخت و سازها اصولی شد.

 

مدیرکل زمین شناسی استان کرمان علت فرونشست زمین را برداشت بی رویه از منابع آب های زیرزمینی دانست و با بیان اینکه حدود یک میلیارد متر مکعب اضافه برداشت در استان کرمان داریم؛ تصریح کرد: تا زمانی این اضافه برداشت مدیریت نشود، فرونشست ادامه دارد و در برخی مناطق استان سالانه بیش از 30 سانتی‌متر فرونشست را تجربه می‌کنند.

 


مدیرکل زمین شناسی استان کرمان فرونشست در پیرامون شهر کرمان را جدی و نرخ فرونشست در آن را قابل توجه دانست و گفت: در جنوب شهر کرمان به سمت ماهان در محور هفت باغ و جوپار در سنوات گذشته سالانه حدود 13 سانتی‌متر فرونشست تجربه کرده‌اند و برخی از مناطق شهر کرمان مخصوصا غرب و جنوب غرب کرمان (فرودگاه به سمت دشت جوپاری) درگیر فرونشست هستند.

 

وی با بیان اینکه برخی مناطق هم به علت آب‌های فاضلاب بالاآمادگی دارند؛ از فرونشست ۳۰ سانتی متری در رفسنجان هم خبر داد و تصریح کرد: کلان شهر کرمان ویژه در دستور مطالعات فرونشست قرار دارد.

 

کد خبر 1275166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha