نوای دعای روح بخش عرفه مرز خسروی طنین انداز می شود

حجت الاسلام چراغی گفت: همانند سال های گذشته مراسم پرفیض دعای عرفه در نقطه صفر مرز خسروی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام خلیل چراغی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به مراسم پرفیض دعای عرفه، گفت: مراسم پرفیض دعای عرفه بعد از نماز ظهر و عصر فردا چهارشنبه هفتم تیرماه جاری در مرز رسمی خسروی با حضور عاشقان و شیفتگان ابا عبدالله (ع) برگزار می‌شود.

 

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی قصرشیرین افزود: دعای عرفه فرصتی است برای خواستن و حاجت طلبیدن از پروردگار است یادمان باشد که در رأس همه حوائج، فرج آقا امام زمان(عج) را طلب کنیم که آن، به واقع فرج و نجات بشریت از وضع ناگوار فعلی است. شایسته است مؤمنان، هنگام دعا در این روز مبارک، برای رفع مشکلات مسلمانان همه عالم دعا کنند و رفع گرفتاری‌های آنان، به ویژه مردم مسلمان کشورمان را از پروردگار بخواهند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: روزه روز عرفه ثواب زیادی دارد، اما باز ثواب آن به اندازه ی یک روز از روزه ی ماه رمضان نمی رسد، زیرا روزه ی ماه رمضان جزو فرائض است ولی روزه ی عرفه جزو مستحبات می باشد و همیشه واجبات از مستحبات افضل تر هستند ،اما بدون شک اجر روزه ی عرفه زیاد است؛ رسول الله(ص) می فرماید: «(ثواب) آن را نزد الله اینگونه احتساب می کنم که کفاره گناهان سال قبل و سال بعدش باشد».

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قصر شیرین تصریح کرد:تمهیدات لازم برای پذیرایی از مهمانان این مراسم پرفیض که از سراسر استان کرمانشاه و کشور به نقطه صفر مرزی می آیند مهیا است و مراسم منسجم و واحد در مرز خسروی نزدیک‌ترین نقطه به کربلای معلی برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام چراغی اظهار کرد: دعای امام حسین (ع) در روز عرفه از بی نظیرترین مناجات ها و دعاهایی است که در روز عرفه و در صحرای عرفات (در ۲۰ کیلومتری مکه) توسط امام حسین (ع) و همراهانش در بیرون خیمه‌ها خوانده شد.

 

وی در پایان گفت:دعای عرفه عنوان دعایی است منسوب به امام حسین (ع) که مضمون این دعا اعتراف به جایگاه خدا و اقرار به جایگاه انسان در هستی، حمد و سپاس برای نعمتهای فراوان خداوند بر انسان، یادآوری مشکلات، تب و تاب هایی که شخص در عمر خویش از بدو آفرینش تاکنون پشت سر نهاده، کوشش برای جلب رحمت الهی، طلب آرامش و عافیت از خداوند است.

 

 

کد خبر 1275170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha