ظرفیت‌های اولیه هلال احمر و اورژانس کرمان برای خدمات‌دهی به زائرین اربعین حسینی

ظرفیت‌ها و اقدامات پیش‌بینی شده اولیه توسط جمعیت هلال احمر استان و اورژانس کرمان برای خدمات دهی به زائرین اربعین حسینی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر سید محمد صابری، عصر سه‌شنبه(۶ تیر) در جلسه ستاد استانی اربعین گفت: در خصوص اعزام نیرو توسط کمیته بهداشت و درمان به مرزها تصمیمات ملی است اما اگر طبق سنوات گذشته باشد ۲۰ تیم با حدود ۷۰ نفر نیرو از استان کرمان اعزام می شود.

 

 

رییس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی کرمان با اشاره به تمرکز استقرار تیم ها در مرزهای مهران و خسروی افزود: علیرغم اعلام هر ساله به موکب های استانی مستقر در خارج از مرز مبنی بر آمادگی برای اعزام کارشناس بهداشت اما استقبال نمی شود که امسال باتوجه گرما و مشکلات ناشی از آن تقاضا داریم توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

 

 

وی ادامه داد: سال گذشته اعزام زائرین کشورهای شرقی از استان ممنوع شد و مشکلی با این مسئله نداشتیم اما امسال اگر بنا بر اعزام باشد باید تدابیر لازم اعم از امنیت و بهداشت انجام شود مخصوصاً در زیارت این زوار از مزار شهید سلیمانی که اگر قرار باشد روزی ۳۰، ۴۰ اتوبوس به گلزار شهدا برود باید چاره اندیشی کرد.

 

 

صابری همچنین بر اتخاذ تدابیر لازم برای راهپیمایی جاماندگان اربعین در مرکز استان تاکید و اضافه کرد: ناوگان آمبولانس ما نسبت به گذشته فرسوده شده و امسال شاید مجبور بشویم چند پایگاه را غیر فعال و به عراق اعزام کنیم.

 

 

رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان هم با اشاره به برنامه ریزی هلال احمر مبنی بر آمادگی کامل همه پایگاه ها برای پوشش حوادث در مسیر تا مرزها، در  مرز و در خاک عراق، افزود: همه بیمارستان های جمعیت هلال احمر باید اعزام و در شهرستان های عراق مستقر و هر ۱۰۰ ستون نیز یک خودروی درمانی با تیم پزشکی مستقر شود.

 

 

وی از تجهیز بیمارستان نجف اشرف و آمادگی آن برای ارائه خدمات به بیماران خبر داد و انتقال بیماران به خاک ایران را از دیگر موارد کاری هلال احمر در رابطه با زائرین اربعین عنوان و بیان کرد: تریلرها و آمبولانس ها پلاک‌گذاری کشور عراق می شوند و امسال ۴۰ نفر نیرو و ۸ آمبولانس از استان اعزام می کنیم.
 

 

فلاح همچنین از آموزش موکب‌داران برای مواجهه با گرمازدگی و عقرب گزیدگی خبر داد و با بیان اينکه امسال بهتر از سال گذشته در خاک عراق خدمات دهی انجام می شود؛ اظهار کرد: در داخل خاک ایران تمام پایگاه‌ها آماده پوشش حوادث هستند.

 

 

طرح دغدغه جدی حمل و نقل زوار اربعین، نوسان شدید قیمت ناوگان حمل و نقل، کمبود پرواز، تاخیر در صدور و تمدید گذرنامه ها، رسیدگی به موکب ماهان، لزوم اطلاع رسانی دقیق مبنی بر ضرورت ثبت نام زائرین از طریق سامانه سماح و بیمه زوار از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

 

 

بنا به اعلام اداره کل حج و زیارت استان کرمان سال گذشته بیش از ۱۴۱ هزار نفر کرمانی برای اعزام به اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند.

کد خبر 1275177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha