انجام ۵۸ هزار و ۱۷۳ مورد نظارت بهداشتی از کشتارگاه‌های دام استان

اسدی از انجام ۵۸ هزار و ۱۷۳ مورد نظارت بهداشتی از کشتارگاه‌های دام استان طی سه ماهه ابتدایی امسال خبر داد و گفت: طی این بازرسی‌ها چهار هزار و ۱۵۳ کیلوگرم گوشت غیربهداشتی شناسایی و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، محمد اسدی در نشست با خبرنگاران این استان اظهار داشت: همچنین طی همین مدت ۱۱ هزار و ۹۷۱ مورد بازدید از مراکز عرضه محصولات خام دامی در استان انجام گرفت که طی این بازدیدها ۶ هزار و ۷۷۹ کیلوگرم فراورده ضبط و ۵۸ مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال جاری آبزیان سه واحد آلوده به بیماری در استان معدوم شدند.

 

اسدی از واردات ۱۴ هزار و ۲۰۵ تن نهاده های دامی به استان در سه ماهه امسال خبر داد و اظهار داشت: مسئولیت نظارت بر سلامت این نهاده‌ها با دامپزشکی استان است.

 

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: طی سه ماهه ابتدایی امسال ۹ کانون بیماری دام و ۶ مورد کانون بیماری آبزیان در استان شناسایی و پاکسازی شد.

 

اسدی ادامه داد: در خصوص بیماری آبزیان نیز ۶ مورد در شهرستان های اردل، فارسان، کیار و لردگان مورد شناسایی و پیگیری قرار گرفت.

 

وی با تاکید بر اینکه کشتار گوشت در شهر کاج مورد تایید این اداره کل نیست، خاطرنشان کرد: در سال جاری ۶۵ مورد پرونده قضایی متخلف در استان به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

 

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین ۵۲۳ هزار قطعه بچه ماهی پرورشی، ۲۱ هزار و ۳۳۰ قطعه بوقلمون، چهار میلیون و ۲۵ هزار و ۳۴۰ عدد تخم مرغ نطفه‌دار مادر گوشتی و ۲۱۵ هزار و ۵۲۰ کیلوگرم خوراک دام تولیدی در استان از کمرگ دیگر استان ها به خارج صادر شد.

 

وی، تعداد مراکز تولید ماهیان سرد آبی استان را ۴۹۸ واحد اعلام کرد و اظهار داشت: ناظران این اداره کل بر ورود و خروج آبزی در این مزارع نظارت جدی دارند و چنانچه فردی تخلف کند مورد پیگیری قانونی قرار می‌گیرد.

 

کد خبر 1275213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha