علم توأم با ایمان و اخلاص در عمل، رمز توفیق و سعادت شهید بهشتی بود

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: حقیقتاً باید گفت که علم توأم با ایمان و نیز اخلاص در عمل، رمز توفیق و سعادت آیت الله شهید بهشتی بود.

مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای واقعه هفتم تیر، با بیان این که مظلومیت شهید بهشتی، حتی افزون بر شهادت این متفکر و چهره‌ی برجسته انقلاب اسلامی بوده است، اظهار داشت: شهید بهشتی در اوج مظلومیت به گونه ای رفتار کرد که هیچ گاه از دایره ادب و اخلاق اسلامی خارج نشد اما با این وجود آن جا که به انقلاب اسلامی و حقوق مردم تعرضی صورت می گرفت، جانانه به دفاع از حق و حقیقت می پرداخت و هیچ گاه از کنار این مسایل بی تفاوت نمی گذشت.

 

وی افزود: اهمیت و عظمت این شهید مظلوم در کلام امام آن جا مشخص می شود که پیرجماران مشخص میشود که فرمودند بهشتی به تنهایی یک ملت و امت بود برای مردم ما. ایشان شخصیتی بود که از همان دوران نوجوانی و جوانی به گوهر اخلاق و تقوا و اخلاص در عمل مزین شده بود و در کوران نهضت و انقلاب اسلامی، با همین ویژگی ها توانست منشأ تحولات بسیاری در ابعاد مختلف باشد.

 

 اسلامی همچنین گفت: البته باید توجه داشت که علم به تنهایی و ایمان نیز بدون آگاهی، انسان را به کمال و حقیقت مطلوب نمی رساند، بلکه به تعبیر رسای قرآن مجید، هر دو مکمل یکدیگر هستند و برای کمال آدمی علم و ایمان توأمان نیاز است و از این حیث باید گفت که شهید بهشتی این منش والای قدسی را به طور کامل در وجودش داشت و روز به روز آن را می پروراند.

 

این مدرس دانشگاه بیان داشت: آن گونه که دوستان و یاران شهید بهشتی بر آن تأکید داشته اند، ایشان شخصیتی بود که تنها برای خدا می گفت و می نوشت و تصمیم می گرفت و این اخلاص و البته عمل به تکلیف، رمز توفیق و سعادت ایشان بود.

 

وی افزود: آیت الله دکتر بهشتی حقیقتاً چهره ای بود که به سان ستاره ای فروزان در آسمان انقلاب اسلامی درخشید و در عرصه های مختلف همچون مدیریت انقلابی، اجتهاد، تفکر دینی، سیاست، قضاوت و ... هم شجاع و بصیر بود و هم این که در دفاع از انقلاب اسلامی و دین و مکتب از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

کد خبر 1275271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha