افزایش جمعیت باید به اصلی‌ترین موضوع حوزه خانواده تبدیل شود

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، فرزندآوری و جوان شدن جمعیت را ضرورت کنونی جامعه دانست و گفت: موضوع افزایش جمعیت و فرزندآوری باید با فرهنگ سازی و هم افزایی همه بخش های مختلف به اصلی‌ترین محور در برنامه های مرتبط با خانواده تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام و المسلمین "رضا نوری" امروز چهارشنبه (۷ تیرماه) در آیین پویش لبخند مادری اظهارکرد: سیاست‌های جمعیتی در صورتی که با نیازهای واقعی مردم همراه باشد، می‌توانند در راستای رشد فرزندآوری موثر باشند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: نظام بهداشت و درمان و دستگاه‌های فرهنگ ساز باید در زمینه فرزند آوری و افزایش جمعیت فرهنگ‌سازی کنند و باور غلط فرزند کمتر را از بین ببرند.

 

وی بر فرهنگ سازی فرزند آوری در خانواده ها تاکید کرد و گفت: برخی از افراد مسأله فقر را مطرح می کنند در حالی که خداوند وعده داده که اگر ازدواج کنید؛ خدا رزق شما را می‌دهد و به افرادی که از ترس فقر فرزندان خود را می کشتند فرمودند «این ما هستیم که به آنها روزی می دهیم.»

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه افزایش جمعیت با فرهنگ سازی به همراه مشارکت بخش‌های مختلف محقق می شود، عنوان کرد: موضوع ازدواج باید مورد توجه جدی خانواده قرار گیرد که در این راستا نیز نیازمند فرهنگ سازی هستیم.


وی بر آسان گیری در ازدواج تاکید کرد و افزود: خانواده ها باید در ازدواج جوانان سخت گیری نکنند چرا که این امر باعث تاخیر در ازدواج شده است.


وی تصریح کرد: کاهش جمعیت در یک بازه زمانی در کشور نیاز بود اما با توجه به اینکه جمعیت کشور رو به سمت پیری می رود هم اکنون نیازمند رشد جمعیت هستیم که در این راستا باید با فرهنگ سازی، از پیری جمعیت کشور جلوگیری کنیم.

 

حجت الاسلام نوری بیان کرد: تعداد زیاد فرزندان در خانواده موجب شادی و نشاط خواهد شد و همچنین مادر و پدر در دوران کهولت تنها نخواهند بود بلکه فرزندان از انان مراقبت خواهند کرد.


مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) خراسان شمالی هم در خصوص پویش «لبخند مادری» گفت: این پویش از سال گذشته با هدف تشویق به فرزندآوری و حمایت از خانواده‌های دارای بیش از سه فرزند در استان اجرایی شده است.

 

محمدنبی شکیبایی افزود: در مرحله اول اجرای طرح، ۳۰ بسته شامل ۴۰ قلم مورد نیاز مادر و کودک از جمله انواع پوشاک، حوله، تب سنج، پتو و لوازم بهداشتی به ارزش هر بسته چهار میلیون تومان بین خانواده‌های نیازمند دارای بیش از سه فرزند در بجنورد توزیع شد.


وی بیان کرد: خانواده های نیازمند توسط گروه های جهادی در راستای کمک و حمایت، شناسایی خواهند شد که بیشتر این خانواده ها در حاشیه شهر هستند که خانواده های بیش از سه فرزند و دارای سه قلو نیز حمایت خواهند شد.


در سال جاری یک مادر دیگر که فرزند سه قلو داشت از حمایت های تشویقی برخوردار شده بود.

 

 

کد خبر 1275374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha