سیاست‌گذاری کلان حوزه مساجد خراسان جنوبی در دستور کار است

حجت الاسلام مطهری‌مقدم بر ثبت ارکان مساجد در سامانه تأکید کرد و گفت: سیاست‌گذاری کلان در حوزه مساجد استان و کل کشور در دستور کار است و آمار و اطلاعات دقیق ستون برنامه‌ریزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام امین مطهری‌مقدم –مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی- امروز چهارشنبه (۷ تیر) در نشست آموزشی و توجیهی ارکان مسجد شهر سربیشه اظهار کرد: در طول تاریخ بسیاری از مسائل از جمله انقلاب اسلامی به مساجد گره خورده است اما متاسفانه نگاه به مساجد، حداقلی و به عنوان جایگاه عبادت است.

 

وی با بیان اینکه حکومت جهانی که به دنبالش هستیم محوریت آن با مسجد و امام است، تصریح کرد: مساجد باید به گونه‌ای باشند که بتوانند محله و شهر خود را اداره کنند.

 

حجت الاسلام مطهری‌مقدم با تأکید بر اینکه باید مسئله غدیر و امامت جامعه به نسل جوان منتقل شود، افزود: مسجد تداعی‌گری اولین سجده‌ای است که در این عالم اتفاق افتاد اما شیطان به خاطر منیت نپذیرفت بنابراین مسجد با منیت‌ها سازگار نیست.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با اشاره به مهجوریت مساجد، بیان کرد: اگر جامعه بخواهد در مسیر دین حرکت کند و دینی و ولایی شود بستر آن مسجد مدنظر پیامبر(ص) است.

 

وی به کمبود روحانی و نمازگزار در مساجد اشاره کرد و گفت: اولین کار این است که سه وعده نماز جماعت در مساجد اقامه شود.

 

حجت الاسلام مطهری‌مقدم با اشاره به اینکه دو هزار و ۱۲۳ مسجد در سامانه ثبت و جانمایی شده ولی آمار دقیقی از مساجد دارای امامت جماعت‌ در استان وجود ندارد، افزود: اگر بخواهد در حوزه مسجد اتفاق خاصی رقم بخورد باید مبنایی و تشکیلاتی  کار را پیگیری کنیم.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی بر ثبت ارکان مساجد در سامانه امور مساجد تأکید کرد و گفت: سیاست‌گذاری کلان در حوزه مساجد استان و کل کشور در دستور کار است و آمار و اطلاعات دقیق ستون برنامه‌ریزی است.

 

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، بیان کرد: اگر با همفکری در یک مسیر حرکت کنیم گامی برای احیای مسجد خواهد بود.

 

 

کد خبر 1275376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha