توجه خاص به ایام الله موجب قرب به خداوند است

حجت‌الاسلام محمدخواه گفت: راه رسیدن به قرب الهی توجه خاص به ایام الله است و روز عید قربان که انسان‌ها قربانی خود را به درگاه تسلیم می‌کنند، زمینه‌ساز وصول به حضرت حق و آمرزش گناهان است.

حجت‌الاسلام هادی محمد خواه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان ضمن تبریک عید سعید قربان اظهار داشت:  در روز بزرگ قربان، مسلمانان همان وسیله تقرب جستن و نزدیکی به خدا را دارند و زمینه‌ی این نزدیکی هم هنگاهی حاصل است که انسان با نیتی خالص به سوی او حرکت کنند.

 

وی با اشاره به واژه عید عنوان کرد: واژه «عید» به معنای رجوع و برگشتن است و «قربان» به معنای قربانی یا هر آن چه با آن بر پروردگار، تقرب جویند و از این رو، می‌توان عید قربان را به معنای بازگشت انسان به مقام تقرّب الهی دانست و این مقام در سایه مبارزه با هواهای نفسانی و در پرتو تهذیب، خودسازی و بهره‌وری از فرصت‌های ناب به‌دست می‌آید.

 

حجت‌الاسلام محمد خواه افزود: راز موفقیت زندگی مردان راستین الهی، در آن است که آنان برای رسیدن به سوی خدا و کسب رضایت محبوب، هرچه جز خدا در دل دارند، بر جای می گذارند تا پاک و مطهر به بارگاه ربوبی حضرت حق وارد شوند و ما باید چنین اعمالی را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

 

وی به قربانی و اعمال و مناسبت های این روز اشاره و اظهار کرد: قربانی، وسیله قرب است و عید قربان، روز تقرّب و نزدیکی به درگاه پروردگار است و باید از ظرفیت بزرگ عرفه و قربان برای کسب رضایت و قرب الهی در این ایام مبارک بهره جست و پیام این عید این است که برای رسیدن  به خداوند متعال، باید هر آن چه موجب دوری از خداوند است را از دل بیرون و قربانی کرد.

کد خبر 1275392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha