تقوا مثل خون جاری در پیکره دین است/هدف از حضور در نمازهای جمعه یا  عید این است که آخرت را به دنیا نفروشیم

آیت الله خاتمی با بیان اینکه حضرت علی (ع) می فرمایند بدبخت‌ترین انسان؛ کسی است که دینش را به دنیای دیگران بفروشد، گفت: هدف از حضور در نمازهای جمعه یا عید این است که آخرت را به دنیا نفروشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، خطیب نماز عید قربان امروز (پنجشنبه ۸ تیر) در خطبه های نماز عید قربان با بیان اینکه تقوا مثل خون جاری در پیکره دین و در همه عرصه‌ها مطرح است، گفت: تقوا درس اخلاق دائم است. دل می تواند خانه تقوا باشد و حریمی برای ذات مقدس خداوند و همینطور می تواند خانه شیطان باشد.

 

 

وی با اشاره به تعبیر امام صادق (ع) از دلی که خانه تقوا باشد، گفت: ایشان تفسیر می‌کنند که این دل تصمیم بر بندگی دارد و می‌خواهد مطیع خداوند باشد و نافرمانی نکند؛ دلی که خانه تقوا باشد به تعبیر امام صادق (ع) مدام به یاد خدا است.

 

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دلی که خانه شیطان باشد نیز یا آخرت خود را به دنیا فروخته و به دنبال دنیاست یا به دنبال شهوت و جلوه های دنیاست، گفت: دلی که خانه شیطان باشد با دنیا به آرامش می‌رسد و دین را بازیچه حساب می‌کند. این افراد برای رسیدن به دنیا همه ارزش ها را زیر پا می‌گذارند.

 

 

وی در توضیح بیشتر در این زمینه به بیانات حضرت علی (ع) درخصوص بدبخت ترین انسان اشاره کرد و گفت: حضرت می فرماید بدبخت‌ترین انسان؛ کسی است که دینش را به دنیای دیگران بفروشد.

 

 

آیت الله خاتمی تاکید کرد: هدف از حضور در نماز جمعه یا نماز عید این است که آخرت را به دنیا نفروشیم چون دنیا برای همه از بین رفتنی است.

 

 

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز عید قربان با اشاره به فرارسیدن هفته امامت و ولایت گفت: فاصله زمانی عید قربان تا غدیر که هر دو عید امامت هستند به عنوان این هفته تعیین تعیین شده است.

 

 

آیت الله خاتمی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با رییس دستگاه قضا و کارکنان این قوه به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: سخنان ایشان خطاب به دستگاه قضا خطابه و وعظ نیست بلکه در حقیقت دستورالعمل‌هایی است که ایشان در مقاطع مختلف بیان می کنند. ایشان در این دیدار تاکید داشتند که فسادزدایی از بیرون و درون قوه قضاییه صورت گیرد و دستگاه قضا نسبت به آن عنایت داشته باشد. همچنین برخورد مهربانانه با مردم داشته باشند.

 

 

وی در ادامه توضیحات خود درباره نکات مورد تاکید رهبر انقلاب به دستگاه قضا گفت: رهبر انقلاب بر این نکته نیز تاکید داشتند که  باید نسبت به حفاظت از امنیت روانی جامعه اهتمام داشت؛ اینطور نباشد که عده‌ای در فضای مجازی و غیر آن، مدام با اخبار دروغ روی اعصاب مردم راه بروند و نیاز است تا دستگاه قضا به‌عنوان یکی از نهادهای امنیت ساز در این حوزه ورود مقتدرانه داشته باشد. تاکید بر آزادی‌های مشروع مسرح در قانون اساسی نیز از دیگر نکات مورد توجه رهبر انقلاب بود. ایشان همچنین بر این نکته تاکید داشتند که معیار ارزیابی عملکردها؛ آمار نیست بلکه معیار خروجی‌ها و کار انجام شده برای مردم است.

 

 

خطیب نماز عید قربان در ادامه به پیام رهبر انقلاب خطاب به کنگره عظیم حج اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در این پیام بر دو موضوع معنویت و وحدت تاکید داشتند.

 

 

وی با اشاره به در بخش دیگری از خطبه های نماز عید قربان با اشاره به برخورد کشور آلبانی با منافقان گفت: آنچه انجام شد اوج ذلت منافقین بود، آنها در یک شب با یک هجمه هزار نفر از پلیس آلبانی به سزای خود رسیدند؛ منافقینی که در پرونده شان ترور ۱۷ هزار نفر بی‌گناه وجود دارد. این سرنوشت مخالفین نظام است.

 

 

آیت‌الله خاتمی خطاب به حامیان مخالفین نظام گفت: سرنوشت همه مخالفینی که شما درست می‌کنید، شکست است. این منافقین بودند که اغتشاشات پاییز سال گذشته را رقم زدند آنها به اندازه ای ناتوان و شکست خورده اند که حتی از سیاست‌های کشورهای حامی خود چون آمریکا و اروپا حذف شده اند.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص حجاب گفت: ایشان فرموده اند «بی‌حجابی هم حرام شرعی است و هم حرام سیاسی». بی‌حجابی برای فرو ریختن بنیان خانواده و فروپاشی بنیان آرامش روانی جامعه است اما همه می دانند که بانوان ایران اسلامی از سالیان قبل حجاب داشتند.

 

 

امام جمعه موقت تهران خطاب به بی‌حجاب ها گفت: هیچگاه بی‌حجابی به هنجار تبدیل نخواهد شد و توصیه می کنم اگر دنیا و آخرت خود را می‌خواهند به سمت حجاب بیایند.

 

 

 

کد خبر 1275438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha