کتاب«دلائل الأثر فی المهدی المنتظر(عج)» پاسخ به شبهات و اثبات وجود امام مهدی(عج)

«دکتر اکرم جلال کریم» در کتاب «دلائل الأثر فی المهدی المنتظر(عج)» با دلایل قرآنی و برهان‌های متقن به اثبات وجود امام مهدی منتظر(عج) پرداخته و با دلایل عقلی و نقلی به شبهات پاسخ داده است.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: کتاب« دلائل الأثر في المهدي المنتظر(عج)» نوشته دکتر «اکرم جلال کریم» در 215 صفحه در سال 2021 میلادی به همت e-Kutub Ltd در لندن منتشر شد.

 

این کتاب در شش باب است و هر باب مجموعه ای مبحث دارد. باب اول شامل یک مبحث با عنوان « امام مهدی در کتب آسمانی پیشین» است، در آن جزئیاتی از آنچه در کتاب تورات و انجیل بشارت داده شده و جریانات فکری و فلسفی، تشریح شده است، بنابراین مصلح و منجی نظریه‌ای است که به شیعیان امامیه اختصاص ندارد، بلکه مسئله ای است که همه ادیان آسمانی به آن اعتقاد دارند.

 

باب دوم به بررسی مفهوم امامت و خلافت در قرآن و حدیث پرداخته و حقیقت جوهری آن دو را تشریح کرده است. اما باب سوم درباره حجیت دلیل عقلی در موجودیت امام مهدی(عج) و طول عمر امام(عج) است. باب چهارم درباره امام مهدی در قرآن کریم است.

 

اما باب پنجم به پژوهش‌ها درباره استفاضه و تواتر روایت‌های ذکر شده درخصوص امام مهدی(عج) است. باب ششم و آخر به مفهوم تبلیغی و فلسفی برای انتظار می پردازد.

 

نویسنده در این مباحث تلاش کرده است تا با دلایل عقلی و نقلی و آنچه درکتاب‌های آسمانی آمده به شبهات پاسخ دهید و دلایلی را برای اثبات وجود امام مهدی منتظر(عج) ارایه دهد. اثبات این مسئله نه با زبان تند و طایفه گری بلکه با دلایل قرآنی و برهان‌های متقن از پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) انجام شود.

 

در این کتاب تلاش شده است تا دلایل کافی و برهان‌های شفاف به همه کسانی که می خواهند به سلاح اندیشه وعلم مسلح شوند، ارایه شود تا به مقام ثبات و اطمینان با یقین به وجود امام (عج) دست یابند. پایه و اساس یقین، آگاهی و اطلاع از آیات قرآن و میراث عظیم متون دینی است که پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) آنها را به ما سپرده اند و به ما درباره واقعیت و مقام امام(عج) و وجود مقدس شان در میان ما اطلاع دادند.

 

قرآن و عترت راستگوترین و روشن‌ترین چیزی هستند که این واقعیت را به ما بشارت دادند. معتبر بودن اخبار دراین باره از قطعیت برخوردار است، به طوری که کتب آسمانی بر حقیقت این مسئله تاکید دارند. در مذاهب مختلف بر وجود امام(عج) اتفاق نظر وجود دارد، به طوری که تشکیک در وجود و زندگی امام(عج) تشکیک در رکنی از ارکان دین به شمار می آید.

کد خبر 1275513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha