اهانت به قرآن توهین به انسانیت و ادیان الهی است/جامعه اسلامی از این هتاکی نمی گذرد

آیت الله رئیسی گفت: توهین به کتاب کامل و قرآن عزیز توهین به ادیان الهی و توهین به انسانیت و بشریت و ارزش های الهی است و جامعه اسلامی از این توهین نخواهد گذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، در جمع نمازگزاران جمعه(۹ تیر) با اشاره به اهانت اخیر سوئد به ساحت قرآن کریم و تهدید علیه دین و ارزش های دینی گفت:در کشورهای اروپایی که مدعی احترام به عقیده دیگران هستند؛ به ارزشمندترین کتاب الهی برای هدایت بشر اهانت می کنند و نه فقط قلوب دو میلیارد مسلمان جریحه دار می شود که قلوب پیروان تمام ادیان اسمانی و ابراهیمی و صاحبان مکاتب الهی و متدینین در عالم و قلوب همه آزادزنان و آزادمردان جریحه دار می شود.

 

 

رئیس جمهوری افزود: توهین به کتاب کامل و قرآن عزیز توهین به ادیان الهی و توهین به انسانیت و بشریت و ارزش های الهی است و جامعه اسلامی از این توهین نخواهد گذشت.

 

 

وی اظهار کرد: مسلمانی که گرداگرد کعبه شریف طواف و در سعی صفا و مروه نام خدا را بر زبان جاری می کنند، همه نفرت خود را از اهانت به این عزیزترین عزیزان را اعلام کرده و می کنند و آنجه مهم است کسانی که مدعی توجه به زادی بیان و عقیده دیگران دارند چگونه استبدادی و استکباری و با روحیه تفرعن، مقدسات مسلمانان را مورد اهانت قرار می دهند؟ این اهانت بزرگ قابل گذشت است؟

 

 

 

 

آیت الله رئیسی با تأکید بر اینکه جوانان عزیز باید اینها را بشناسند که دروغ می گویند و طرفدار آزادی بیان و قلم و عقیده نیستند که اگر بودند قرآن جلوه آزادی است و به بشریت آزادی می آموزد و اینها با آزادی مخالف هستند و استبداد رأی و باطل خود را می خواهند با تابلوی آزادی بیان بر بشریت تحمیل کنند.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برق و آب از اولو.یت های دولت محسوب می شود و پروژه های مختلفی در دست اقدام است؛ برای ورزشگاه و بیمارستان و مراکز درمانی و جاده های مواصلاتی قدم های خوبی برداشته شده و حرکت جهادی در همه استان ها انجام می شود.

 

 

 

 

رئیس جمهوری با بیان اینکه در ابتدای دولت تنها چهار جبهه کاری برای فاضلاب اهواز وجود داشت اما امروز 154 جبهه کاری برای فاضلاب شهری اهواز کار می کند؛ اظهار کرد: تنش های آبی در خیلی از شهرها بوده و یکی پس از دیگری دنبال رفع آن هستیم و این ظرفیت هست تا پروژه های نیمه کاره را زودتر به سامان برسانیم زیرا مردم انتظار دارند طرح ها زودتر به پایان برسد.

 

 

وی با بیان اینکه از اولویت های ما به سامان رساندن پروژه های نیمه تمام است؛ در پایان دعای مادران و خانواده شهدا را سرمایه عظیم دولت و دعای خوبان را همواره پشنوانه ای برای دولت دانست تا در کار جهادی و شبانه روزی مشکلات را از پیش پای مردم بردارند.

 

 

آیت الله رئیسی در بخش نخست سخنان خود سمع و طاعت از ولایت را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به آیه 55 سوره مبارکه مائده به مصادیق ولایت اشاره و تصریح کرد: ائمه اطهار بر بشریت ولایت دارند و در زمان غیبت وجود ولی خدا نواب خاص و بعد ولی فقیه جامع الشرایط ولایت دارد و خدا را شاکریم که زیر سایه ولایت هستیم.

 

وی با بیان اینکه مشروعیت نظام و دستگاه ها و سازمان ها در اتصال به ولایت است؛ گفت: امروز مردم سالاری دینی را در پرتو ولایت داریم.

 

رئیس جمهوری درباره رفسنجان هم اظهار کرد: در شهرستان رفسنجان مردمان متدین و دینمدار و ولایتمدار همواره زندگی می کردند و اولین سفر تبلیغی بنده به رفسنجان و در ماه محرم بود.

 

وی با یاد کردن از علمای رفسنجان از جمله شیخ عباس پورمحمدی گفت: همه علما و سرداران سپاه این استان که انصافاً در دفاع از دین و ارزش ها خوش درخشیدند؛ شهدایی که نام آنان امروز زینت بخش هر کوی و برزن در کرمان و رفستجان و کشور است و به آنان  افتخار می کنیم.

 

 

رئیس جمهوری با بیان اینکه این سفر برای سر زدن به طرح ها و پروژه ها است زیرا مردم باید از آن بهره مند شوند به ویژه طرح هایی که سبقه حیاتی دارد؛ موضوع آب را از مهمترین مسائلی دانست که امروز مورد نیاز مردم کرمان است و دولت مردمی با مسئله تنش های آبی در روستاها و شهرها مواجه است.

 

 

وی گفت: از اول دولت برای رفع مشکل آبی برنامه ریزی کردیم و 10 هزار روستا برنامه ریزی و هدف گذاری شد و امروز خداوند توفیق داده در سه هزار روستا تنش آبی حل شده و برنامه ریزی آن است در بقیه روستاها تا دو سال آینده رفع مشکل شود و در کنار سه جبهه کاری آب که در استان فعال است از امروز آبرسانی به رفسنجان هم فعال می شود و ما در دولت با فعل ماضی حرف می زنیم و از کارهای انجام شده صحبت می کنیم.

 

 

رئیس جمهوری بر رفع مشکل باغات پسته رفنسجان برای مدیریت برق و برداشت محصول خوب توسط کشاورزان تأکید کرد.

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه هویت رفسنجان باید توسط جوانان عزیز و دستگاه های فرهنگی و فرهنگ ساز حفظ و روز به روز ارتقا یابد؛ تصریح کرد: این هویت برخاسته از همین نمازهای جمعه و هیئات عزاداری و مساجد و تکایا است و هویتی است که همواره در تاریخ رفسنجان می بینیم.

 

 

آیت الله رئیسی افزود: روحیه انقلابی مردم رفسنجان باید تا عصرها و نسل ها حفظ شود و دستگاه های فرهنگی تلاش کنند که این سرمایه ای عظیم است و شهر و دختر و پسر را در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان حفظ می کند.

 

 

وی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی مبنی بر صیانت از دو اصل مهم ایمان و امید گفت: دشمنان به دنبال لطمه به ایمان و تضعیف امید جامعه ما هستند.

کد خبر 1275560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha