انتقاد امام جمعه آستارا از مشکلات فراوان در حوزه نان / نظارت کافی وجود ندارد

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی از مشکلات فراوان در حوزه نان انتقاد کرد و گفت: نظارت کافی در حوزه آرد و نان شهرستان آستارا وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام محمد جواد باقری‌ارومی در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیرخم، ضمن بیان اهمیت و فضیلت این عید بزرگ به تشریح آیات مربوط به غدیر پرداخت.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه بعد از انتصاب امیرالمؤمنین علی بن‌ ابی طالب (ع) به امامت و ولایت از جانب خدا توسط پیامبراکرم(ص) آیه معروف به اکمال دین نازل شد که دربردارنده مفاهیم ارزشمند و در واقع آثار پربرکت امامت و ولایت و رهبری امت بعد از پیامبر(ص) را بیان می‌کند، افزود: نا امیدی دشمنان از این که بعد از پیامبر(ص) امت اسلام بی سرپرست بماند و آنان بتوانند مجددا قدرت از دست رفته خود را باز پس گیرند. کامل شدن دین که به منزله یافتن شخصیت و دمیدن روح در کالبد یک جسم بی‌جان است و تمام کردن نعمت ها با نعمت امامت و ولایت و رضایت پروردگار از دین اسلام به شرط ولایت از مهم‌ترین پیام‌های این آیه شریفه است.

 

وی تصریح‌کرد: عید غدیرخم بعد از مبعث پیامبر اکرم(ص) که موجب رهایی بشریت از جاهلیت و تاریکی‌ها ظلمت شد، مهم‌ترین حادثه تاریخ‌ساز و سبب تحکیم پایه‌های توحیدی دین اسلام است که رسالت پیامبر(ص) نیز با آن به غایت و نهایت رسیده است لذا باید به بهترین شکل گرامی داشته شود.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی حمله ناوآمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در سال ۱۳۶۷ و به شهادت رسیدن ۲۹۰ انسان بی‌گناه گفت: آمریکا جنایتکارترین حکومت علیه بشریت و مدعی‌ترین حکومت برای حقوق بشر است و در این روز باید ادعای دروغین حقوق بشر آمریکایی را افشا و آنان را رسوا کرد.

 

خطیب نماز جمعه بندر آستارا با تاکید بر اینکه تاریخ خود گواه و شاهد جنایات آمریکاست، ادامه داد: آمریکا در راس استکبار و قلدران دنیا قرار دارد و قوانین داخلی و رفتارهای حاکمان با شهروندان خود به خصوص رنگین پوستان تناقض حرف و عمل آنان را به خوبی آشکار می‌کند.

 

وی افزود: اقدامات ضدحقوق بشری آمریکا در جهان علیه کشورهای مظلوم و به خصوص علیه کشور عزیزمان ایران که حتی با تحریم غذا و دارو سعی در تحت فشار قرار دادن آنان دارد به خوبی شاهد این مدعاست.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با اشاره به اینکه اما امروز علی‌رغم همه این جنایت‌ها و دروغ‌ها، این آمریکاست که در افغانستان و عراق مفتضح و اخراج شده است، تصریح‌کرد: در بین کشورهای عرب منطقه جایگاه خود را از دست داده است و همسایگان جنوبی آمریکا که سال‌ها حیاط خلوت ایالات متحده بود سرشار از نفرت علیه آمریکا هستند و علی‌رغم همه کارشکنی‌ها امروز در برابر قدرت غنی‌سازی %60 هسته ‌ای ما سر تعظیم فرود آورده و ان‌شاءالله به‌زودی با ذلت و خواری از سوریه هم اخراج می‌شود.

 

امام جمعه بندر آستارا ضمن تبریک روز ۱۴ تیرماه، روز شهرداری و دهیاری‌ها، از زحمات شهرداران پرتلاش آستارا و لوندویل و همچنین دهیاران زحمتکش روستاها تقدیر و تشکر کرد و از آنان خواست با تلاش و سرعت بیشتر به خدمت‌رسانی به مردم ادامه دهند که سعادت دین و دنیا در این است.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی در پایان سخنان خود از مشکلات فراوان در حوزه نان گلایه کرد و گفت: متأسفانه نظارت کافی در حوزه آرد و نان وجود ندارد و برخورد قاطعی با متخلفان صورت نمی‌گیرد و برخی آقایان از دستورات و مجوزاتی که خودشان در حوزه نان صادر کرده‌اند اطلاعی ندارند.

 

خطیب نماز جمعه بندر آستارا خاطرنشان‌کرد: چند نرخی بودن نان موجب فساد و پایین آمدن کیفیت نان می‌شود و برخی نانوایی‌ها مردم را مجبور به خرید نان کنجدی به قیمت بالاتر می‌کنند که این امر بر اساس تعالیم دینی و شرایط قانون بر خلاف اصل آیه تجارت و مصداق اکل مال به باطل است.

 

 

 

 

کد خبر 1275568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha