مراسم گرامیداشت شهدای منا و مسجدالحرام در منا برگزار شد

مراسم گرامیداشت شهدای منا و مسجدالحرام با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درچادر بعثه مقام معظم رهبری در منا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، یادواره شهدای منا و مسجدالحرام و تجلیل از خادمین ضیوف الرحمان و زائران اعتاب مقدس شامگاه پنجشنبه (8 تیر) با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی، سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت، نمایندگان دفاتر بیوت مراجع تقلید و صدها نفر از زائران ایرانی در چادر بعثه مقام معظم رهبری در منا برگزار شد.

 

در این مراسم که به تصاویر شهدای منا و مسجدالحرام مزین شده بود، حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن مهدوی خطیب بعثه مقام معظم رهبری سخنرانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی با درخواست از زائران و حجاج ایرانی برای یاد کردن از شهدا و درگذشتگان گفت: وظیفه اخلاقی ما اقتضا می کند که شهدای منا و مسجدالحرام در سال 94 و همه درگذشتگان در سرزمین وحی را یاد و برایشان دعا کنیم.

وی سپس به اهمیت شناخت خدا و ائمه از سوی مومنان اشاره کرد و گفت: انسان زمانی عاشق کسی می شود که از او اطلاعات و شناخت کامل داشته باشد. به همین خاطر است که ائمه (ع) در برابر خدا خشوع و تواضع بیشتری داشتند.

 

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در ادامه خاطرنشان کرد: کسانی عاشق اهل بیت می شوند که کمالات و جایگاه والای آنها را بدانند. وقتی به این شناخت رسیدند علاقه و عاشقی آنها نسبت به این خاندان بیشتر می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی در بخش دیگری از صحبت هایش به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولان حج اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری به سبک زندگی در جهاد تبیین اشاره فرمودند که ثمرات آن می تواند زندگی دنیوی و اخروی انسان ها را تضمین کند.

وی از تمدن سازی به عنوان یکی دیگر از فرازهای سخنان رهبری اشاره کرد و گفت: تمدن سازی موضوع مهمی است که باید با شناخت و آگاهی در مورد آن اقدام کرد و صرفا نباید در عمل باشد. مراسم مداحی در گرامیداشت شهادت شهدای منا و مسجدالحرام؛ پایان بخش این برنامه بود.

کد خبر 1275628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha