صنعتگر خراسان شمالی در جشنواره «سه گام» مقام برتر کشوری را کسب کرد

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: «عشرت کاوه» از بانوان صنعتگر این استان در جشنواره سه گام، مقام برتر کشوری را کسب کرد.

پروانه کلاته- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این هنرمند فعال 48 ساله در رشته نساجی سنتی از بین آثار ارسال شده استان های مختلف کشور موفق به کسب مقام برگزیده شد.

 

وی خاطرنشان کرد: طرح برگزاری رویداد ملی سه گام با هدف پیوند طراحان و تولیدکنندگان منسوجات سنتی و صنایع‌دستی مرتبط در طراحی لباس است که این رویداد شامل بخش‌های مختلف نمایشگاهی، آموزشی و میزهای تخصصی و نشست‌های تخصصی است.

 

کلاته خاطرنشان کرد: در برگزاری این رویداد تلاش شده از ظرفیت‌های موجود هنرمندان و کارشناسان صنایع‌دستی مرتبط و اساتید دانشگاهی علاقه مند استفاده شود و به بهترین طرح‌ها از نگاه اساتید و از نگاه مخاطبین جوایزی اعطاء خواهد شد.

 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی بیان کرد: گلیم، سفره کردی، چرم، سفال و سرامیک، نساجی سنتی، چوب، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی از رشته های شاخص این حوزه در استان است.

 

کلاته افزود: از سال ۹۱ تاکنون با تولیدات خلاقانه هنرمندان و صنعتگران خراسان شمالی، ۶۱ اثر صنایع دستی استان نشان ملی مرغوبیت و پنج اثر که دست بافته های سنتی هستند، مهر اصالت یونسکو دریافت کردند.

 

 

کد خبر 1275639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha