اجرای ۱۸ عنوان ویژه برنامه در کتابخانه های خراسان جنوبی

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: طی دهه امامت و ولایت ۱۸ عنوان ویژه برنامه به منظور تبیین جایگاه امامت و ولایت و اهمیت عیدسعید غدیر خم در ۸۳ باب کتابخانه خراسان جنوبی برگزار می شود.

محمود حاجی-مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی-در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: تبیین جایگاه ولایت و امامت در دین مبین اسلام و تشریح ابعاد شخصیتی ائمه معصومین(ع) محور اصلی برنامه‌های دهه امامت و ولایت است.

 

وی در خصوص گرامیداشت دهه ولایت و امامت در کتابخانه های خراسان جنوبی گفت: طی این دهه ۱۸ عنوان ویژه برنامه به منظور تبیین جایگاه امامت و ولایت و اهمیت عیدسعید غدیر خم در ۸۳ باب کتابخانه خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

 

حاجی در ادامه بیان کرد: طی دهه امامت و لایت برگزاری ویژه برنامه های محفل قرآنی و عترت با مشارکت نخبگان خراسان جنوبی در کتابخانه های استان در دستور کار قرار دارد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی ادامه داد: از دیگر برنامه های دهه امامت و لایت می توان به اجرای طرح جامع قرآنی، حفظ و ترویج خطبه غدیر و نهج البلاغه، برپایی مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن و احادیث و خوانش خطبه غدیر اشاره کرد.

 

وی با بیان اینکه پویش کاروان های کتابخوانی در فضای مجازی راه اندازی شده است، گفت: انتشار احادیث با مضامین ولایی، معرفی کتب مرتبط با عید غدیر، برپایی نشست های تخصصی و محافل ادبی و آیینی در دستور کار قرار دارد.

 

حاجی عنوان کرد: طرح وقف کتاب در گردش و مراسم بزرگداشت و یادبود از واقفان کتابخانه در استان اجرا می شود و از جمله دیگر برنامه ها می توان به اجرای نقالی و پرده خوانی غدیر اشاره کرد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی در پایان در خصوص مسابقه کتابخوانی ندای غدیر گفت: این مسابقه ویژه گرده سنی ۱۵ سال به بالا از کتاب خطبه غدیر از هشتم تیر تا هشتم مردادماه برگزار می شود.

 

 

 

کد خبر 1275651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha