حفظ حریم عفاف و حجاب، بالاترین ارزش در تمدن اسلامی است

استاد دانشگاه آزاد اسلامی شیروان گفت: در تمدن اسلامی بالاترین ارزش حفظ حریم و عفاف و حجاب است که می‌تواند مانع از تهدید امنیت اجتماعی بوده و بستر سلامت عمومی را مهیا کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی، «محمد شیعه علی» استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان، روز شنبه (10 تیرماه) در همایش عفاف و حجاب اظهارکرد: در حوزه عفاف و حجاب اگر همه دستگاه‌ها هم دست به دست دهند، تا مردم وارد عمل نشوند مقابله با بی‌حجابی مقدور نمی‌شود بنابراین آمدن مردم در میدان در مهار افراد بی‌اطلاع می‌تواند تأثیرگذار باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: توجه به عفاف و حجاب و ارتقای فرهنگ معاشرت سالم زمینه تحکیم نظام جامعه و بنیاد اجتماعی را به شکل صحیح و اصولی فراهم می‌آورد.

 

شیعه علی، عنوان کرد: برنامه‌ریزی در این راستا اهمیت بالایی دارد و لازمه پیشرفت با برنامه، تشکیل کمیته‌هایی است، بنابراین تشکیل کمیته رصد و آسیب‌شناسی، کمیته کارشناسی تولید محتوای بومی متناسب با محیط استان و شهرستان لازم و ضروری است.

 

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان با اشاره به راه‌اندازی گروه‌های جهادی عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: باید بیشترین تاکید بر تذکر لسانی باشد تا افراد بدحجاب و بی‌حجاب، حریم جامعه و امنیت عمومی و روانی را حفظ کرده و مانع از تکدر خاطر دیگران شوند.

 

شیعه علی اضافه کرد: مسئله حجاب و عفاف مسئله کاملاً اجتماعی است که شایسته است خانواده‌ها و متولیان امر با واقع‌بینی و به شکل منطقی در کنار توصیه به حفظ این حریم و حدود اسلامی، زمینه و بستر نمایش شایسته حفظ حجاب و عفاف را در گروه‌های مختلف فراهم کنند.

 

همایش عفاف و حجاب با شرکت ۲۰۰ نفر از مدیران و عوامل اجرایی مدارس دخترانه این شهرستان در محل سالن همایش شهید توفیقی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

 

 

کد خبر 1275667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha