زمان برگزاری طرح بشری در کرمانشاه به زمان دیگری موکول شد

کرمیان گفت: با توجه به اینکه زمان برگزاری ۱۲ تا ۱۷ تیرماه در استان کرمانشاه برگزار شود که به دلیل همزمانی آن با مسابقات سراسری قرآن کریم اجرای آن به زمان دیگری موکول شد که متعاقبا اعلام می‌شود.

محسن کرمیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه  با اشاره به تغییر زمان برگزاری طرح بشری ،گفت: طرح بشری به صورت عمومی است و با استفاده از آن قرآن‌آموز در مدت کوتاهی کلمات کلیدی قرآن را از طریق استماع می‌آموزد.

 

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به پیشینه شکل گیری طرح بشری افزود: این طرح در ابتدا در برخی محافل حرفه ای قرآن کریم در تهران کلید خورد تا هر فرد با هر سطح سواد بتواند بر اساس یک مدل آموزشی با قرآن انس بگیرد. بر این اساس هر فرد طی مدت سه تا هفت روز از طریق شنیدن و مشاهده، با کلمات کلیدی قرآن کریم آشنا می شود.

 

وی تصریح کرد: بر این اساس طرح فاخر و معروفی با عنوان طرح قرآنی بشری در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طراحی شد که بر اساس آن، اکثریت مردم توانایی تعلیم قرآن و تعلم قرآن و آموزش درست روخوانی و روانخوانی قرآن را به دست می آورند لذا این طرح برگرفته از روش های پیامبر اکرم (ص) و معصومان (ع) در آموزش قرآن است. آموزش و یادگیری کلمات قرآن، اعراب قرآن و تجوید قرآن را ساده سازی می کند و بر اساس روش‌های نوین به آموزش قرآن کریم می پردازد.

 

کرمیان با اشاره به ویژگی های طرح این است ،اظهار کرد:  هر فردی در هر سطحی از تحصیلات می تواند در کلاس های آموزشی آن شرکت کند در این طرح بسیاری از افراد در مشاغل و تخصص‌ها و سطوح مختلف تحصیلاتی از جمله مهندسی، پزشک متخصص، استاد دانشگاه، فرد با تحصیلات دیپلم، ابتدایی حضور دارند.طرح بشری نمونه بارزی از آموزش نوین قرآن است که توجه به آن می‌تواند علاوه بر ترویج فرهنگ قرآن در همه سنین، موجب تشویق کودکان و نوجوانان نیز می‌شود.

 

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت:  این طرح در استان کرمانشاه ویژه مربیان قرآن برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به شرکت در این طرح قرآنی برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با اتحادیه قرآنی استان تماس بگیرند.

 

کد خبر 1275732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha