آلبوم زیبای کرنا نوازی «حیدر شاه» در چهارمحال و بختیاری رونمایی شد

شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در فرهنگسرای بزرگ ارشاد شهرکرد با حضور مسئولین ارشد استانی و کشوری برگزار شد که در این آیین از آلبوم زیبای کرنا نوازی «حیدرشاه» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری احسان قائدی در آیین افتتاح شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی منطقه ۲ ایران در شهرکرد اظهار داشت: تولید موسیقی متعهد نیاز توجه ویژه ای دارد چراکه این موسیقی با توجه به بالا رفتن هزینه ها این حرفه به فراموشی سپرده شده است.

 

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: موسیقی در این استان از جایگاه ویژه ای برخوردار است و استعدادهای زیادی از دوران کودکی تا بزرگسالی در این استان وجود دارد.

 

قائدی افزود: برای اینکه بتوانیم موسیقی اصیل را به خصوص در استان چهارمحال و بختیاری حفظ کنیم باید وارد سیاست های جدید و تولید آثار موسیقی شویم.

 

خاطرنشان می شود: آلبوم حیدرشاه در برگیرنده قطعاتی با نوازندگی کرنای حیدرشاه نادری اشکفتگی است که از نوازندگان ساز و کرنا استان در دهه های گذشته است.

 

ملودی‌های اجرا شده در این اثر ملودی ها و مقام‌های موسیقیایی استان است که با نوای کرنای حیدرشاه نادری به خوبی اجرا شده است.

 

این هنرمند در سال ۱۲۹۵ در روستا اشکفتگ دیده به جهان گشود و همراه پدرش که استاد محمدعلی از نوادگان محبوب و چیره دست کرنا و سرنا بود از کودکی ساز را از پدر آموخت و تمام دستگاه‌ ها و مقام های را که پدر می‌نواخت در سینه ثبت و ضبط می‌کرد.

 

کد خبر 1275772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha