قدردانی حجاج خوزستانی از خدمات ارائه شده در ایام حج

زائران خوزستانی با قدردانی از زحمات دست اندرکاران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در ایام حج، وجود برخی کمبودها در بین خدمات گسترده ای که ارائه می شود طبیعی دانستند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، به دنبال پایان ایام تشریق و بازگشت حجاج ایرانی به هتل هایشان، برنامه بازدید حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب از هتل های محل اقامت زائران ایرانی از سر گرفته شد و بازدید از هتل «سدره الاحسان» صورت گرفت.  


ورود به این هتل با شعرخوانی سیدفیاض موسوی مدیرهتل همراه شد که متن زیبایی را به زبان عربی به منظور استقبال از سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت قرائت کرد که محتوای آن در مورد گرامیداشت مقام شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) بود.  


در بخش دیگری از این شعر عنوان شد که ولایت برای مردم غیور و همیشه در صحنه خوزستان خط قرمز است و اگر کسی بخواهد از این خط قرمز عبور کند مقابل او خواهند ایستاد.  


در بازدید از رستوران هتل که با صرف ناهار همزمان شد، چند زائر با مطرح کردن گلایه هایشان از سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت خواستند که فراهم کردن شرایط تغذیه بهتر برای ایام تشریق را در سالهای آینده مورد توجه قرار داده و تدبیر کند.  


یکی از زائران با اشاره به شرایط سنی بالای حجاج ایرانی گفت: اگر میان وعده های غذایی برای زائران درنظر گرفته شود می تواند به حفظ بنیه جسمی آنها کمک کند.  


چند زائر دیگر هم از فضای محدود حجاج در منا و عرفات گلایه کردند که توضیحات لازم در این مورد ارائه و تاکید گردید که این فضا از سوی کشور میزبان مانند زائران دیگر کشورها برای زائران ایرانی در نظر گرفته می شود و از اختیارات بعثه و سازمان حج خارج است.  
 
با مستقر شدن نماینده ولی فقیه درلابی هتل به منظور شنیدن نقطه نظرات و پیشنهادات زائران، چند نفر دیگرهم مراجعه و پیشنهادات خود را برای بهتر شدن وضعیت ارائه خدمات در سال آینده ارائه کردند که سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد در نشستی که بزودی در مکه خواهند داشت، مسائل و مشکلات مطرح شده را بیان خواهد کرد تا آسیب شناسی شود.  


زائری که از کاروان آبادان در جمع حضور داشت با بیان این که کار سازمان حج و بعثه در ارائه خدمات به حدود 90 هزار زائر دشوار است، گفت: در این حجم از کار ممکن است نقص و کمبودی هم وجود داشته باشد اما به خاطر یک بار نامناسب بودن غذا یا ناهماهنگی در اعزام یک اتوبوس نباید تمام زحمات برای این تعداد زائر نادیده گرفته شود.  


زائر دیگری که از خانواده شهدای مدافع حرم بود از حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در هتل محل اسکان شان قدردانی کرد و گفت: از این که آمدید و به ما انرژی دادید از شما ممنون هستیم. ما می دانیم که برای زائران ایرانی زحمت کشیده اید به همین خاطر قدردان هستیم. 


بر اساس این گزارش، در هتل سدره الاحسان کاروان هایی از استان های خوزستان، فارس و خراسان که شامل 1005 نفر می شوند اسکان دارند. 

 

کد خبر 1275868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha