مهارت آموزی به نسل کودک و نوجوان ضروری است

نخعی بر ضرورت مهارت‌آموزی به نسل کودک و نوجوان تأکید کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت عظیم و شبکه گسترده کتابخانه‌های عمومی باید حمایت لازم از کسب و کارهای کوچک به درست‌ترین شکل ممکن انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسین رضا نخعی- مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان‌ جنوبی- امروز یکشنبه(۱۱ تیر) در ششمین رویداد ملی کسب و کار نهاد کتابخانه‌های عمومی اظهار کرد: خروجی آموزش‌های لازم ما باید تربیت انسان خلاق، کارآفرین، هوشمند و ریسک‌پذیر باشد.

 

وی افزود: با استفاده از ظرفیت عظیم و شبکه گسترده کتابخانه‌های عمومی باید حمایت لازم از کسب و کارهای کوچک به درست‌ترین شکل ممکن انجام دهیم و باید ارتباط بین بخشی شکل بگیرد.

 

نخعی با بیان اینکه ارتباط بین بخشی باید بین دانشگاه و دستگاه اجرایی برقرار شود، عنوان کرد: آینده پژوهی باید در اولویت کار ما قرار بگیرد و با آسیب‌شناسی به دنبال رفع موانع برویم و با حداکثر ظرفیت برای به میدان آمدن کار کنیم.

 

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های امروز اتکای صرف به محفوظات است و فنی و حرفه ای و مهارت‌های لازم توجهی ندارند که کاربردی شود، تصریح کرد: در کنار فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه‌ها باید مهارت‌آموزی به نسل کودک و نوجوان نیز مورد توجه باشد و در این زمینه برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت داشته باشیم.

 

وی بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی باید برای آموزش صنایع دستی در مناطق روستایی و دور دست از ظرفیت شبکه گسترده کتابخانه‌های عمومی استفاده کند تا اشتغال پایدار صورت گیرد.

 

نخعی با بیان اینکه خوشه‌های کسب و کار یکی از مدل‌های کسب و کار است که در روستاها می‌تواند حائز اهمیت باشد، گفت: کتابخانه‌های در کنار کارکرد فرهنگی باید کارکرد اجتماعی و اقتصادی داشته باشند تا بتوان قدم‌های موثری برداریم.

 

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان‌ جنوبی افزود: هدفمندی، نظام‌مندی و اقدام هوشمندانه برای موفقیت در کارها باید مورد توجه باشد و از اقدامات جزیره‌ای پرهیز و ارتباط بین‌بخشی برقرار شود.

 

وی با اشاره به اینکه امروز جامعه نیازمند ایمان و امید و جهاد تبیین است و این مهم باید در برنامه‌ها مورد توجه باشد، بیان کرد: دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری به صورت اصولی از تحقیق و پروهش حمایت می‌کند.

 

 

 

کد خبر 1275889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha