اجرای طرح کسب و کارهای کتابخانه‌محور در خراسان جنوبی

حاجی از اجرای طرح کسب و کارهای کتابخانه‌محور با هدف توسعه اشتغال و کارآفرینی در شهرهای کوچک و روستاهای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمود حاجی- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی- امروز یکشنبه(۱۱ تیر) در ششمین رویداد ملی کسب و کار نهاد کتابخانه‌های عمومی اظهار کرد: طی یکسال اخیر  ۱۸ کارگاه در حوزه کسب و کار در خراسان جنوبی برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه کتابخانه‌ها باید به پایگاه فرهنگی و اجتماعی تبدیل شوند، گفت: در این راستا با توجه به شعار سال«مهار تورم، رشد تولید» که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شد ما تشخیص دادیم که بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در برخی شهرها و مناطق روستایی نمایندگی ندارند و ما می‌توانیم به عنوان بازوی دستگاه‌های اجرایی خدمت آنان را در مناطقی که نمایندگی ندارند به مردم ارائه دهیم.

 

حاجی از تبدیل کتابخانه‌های استان به خانه مهارت و خانه هلال با همکاری فنی و حرفه‌ای و جمعیت هلال احمر استان خبر داد و بیان کرد: هدف ما آموزش‌های منجر به اشتغال است که باعث رونق تولید شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: طرح کسب و کارهای کتابخانه‌محور با هدف توسعه اشتغال و کارآفرینی در شهرهای کوچک و روستاهای استان در دست اجرا است.

 

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی را طراحی کردیم که خیلی نیاز به تجهیزات بزرگ نداشته باشد، افزود: در شهرستان نهبندان بیشترین کارگاه‌های آموزشی کسب و کارهای کتابخانه‌محور را داشتیم که تولیدات آنان در رشته‌های مختلف سوزن‌دوزی، قالی‌بافی، پرورش قارچ و زنبور عسل و ... انجام شده است.

 

 

کد خبر 1275890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha