متحد و همدل شدن جوامع اسلامی، مهمترین اثر اهانت دشمنان جاهل به قرآن کریم

حجت الاسلام شاکری گفت: این نوع کارهای احمقانه ای که دشمن انجام می دهد همواره تاثیرات مثبتی در جوامع اسلامی گذاشته و مهمترین اثر این است که جوامع اسلامی را متحدتر و همدل تر و هم سوتر در مقابله با دشمنان کرده است.

حجت الاسلام محمد شاکری-امام جمعه فردوس- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: در خصوص اهمیت فراگیری و ترویج قرآن کریم حدیث مشهوری از پیامیر اکرم(ص) است که فرمودند «اِنْ اَرَدْتُمْ عَـيْشَ السُعَداء، وَ مَـوْتَ الشُـهَداءِ، وَالنَـجاةَ يَـوْمَ الْحَـشْرِ، وَ الظِّلَّ يَـوْمَ الحَرُورِ، وَالهُـدى يَوْمَ الضَّـلالَةِ، فَادْرِسُـوا القُـرْآنَ، فَاِنَّهُ كَـلامُ الرّحْمـنِ، وَحِرزٌ مِنَ الشَّيـطانِ وَ رُجْحـانٌ فىِ الميـزانِ؛ یعنی اگر خواستار زندگى سـعادتمندان، و مـرگ شهيدان و نجات روز محـشر، و سـايه در روز قـيامت و هـدايت در روز گـمراهى هستيد پس قـرآن بياموزيد، زيرا آن گفـته خـداى مهربان و ايمنى از شيـطان و موجب برترى و وزنه خوبـی هاى شـما است».

 

وی در ادامه بیان کرد: بنابراین می‌توان گفت امروزه یکی از گمشده های زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی بشر، پیاده سازی دستورات قرآن کریم است که سعادت و خوشبختی و آرامش و صلح و صفا و همدلی و نوع دوستی و همگرایی و البته نورانیت اجتماعی جوامع بشری را به دنبال دارد.

 

حجت الاسلام شاکری با اشاره به علت اهانت به قرآن کریم در سوئد گفت: قرآن کریم خودش پاسخ این سوال را داده است آن گاه که در سوره صف می فرماید که يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ؛ کفار ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻧﻮﺭ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺩﻫﺎﻥ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﻛﻨﻨﺪ ﺩﺭ ﺣﺎلی ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﻛﺎﻣﻞ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻧﻮﺭ ﺧﻮﺩ ﺍﺳﺖ، ﮔﺮﭼﻪ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺧﻮﺵ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

 

امام جمعه فردوس در ادامه عنوان داشت: دشمن همواره برای رسیدن به اهداف مادی و دنیوی خود سوار بر جهل مردم شده است و در بین‌ مردم تفرقه ایجاد کرده و آن ها را به جان هم انداخته و جنگ و خونریزی بین کشورها را به راه انداخته تا به دنبال آن انواع سلاح های تولیدی اش به فروش رسیده و به اهداف شوم خود برسد.

 

وی ادامه داد: لکن دستورات دینی و مخصوصا قرآن کریم، مردم را از جهل خارج کرده و روحیه آزادگی و مقاومت و ظلم ستیزی را در بین مردم به وجود می آورد و مردم را علیه استکبار و مستکبرین ترغیب می کند و سران مستکبرین، قرآن را معارض با اهداف خود دیده و عده ای جاهل را پیش می فرستند تا کارهایی دور از آزادی و آزادگی را مرتکب شوند که ما شدیدا این گونه کارها را محکوم می کنیم.

 

حجت الاسلام شاکری در ادامه گفت: البته این نوع کارهای احمقانه ای که دشمن انجام می دهد همواره تاثیرات مثبتی در جوامع اسلامی گذاشته و این است که جوامع اسلامی را متحدتر و همدل تر و هم سوتر در مقابله با دشمنان کرده لکن به هر حال تاثیرات منفی هم می گذارد.

 

امام جمعه فردوس تاکید کرد: بنابراین مهمترین وظیفه ما مسلمانان و فعالان قرآنی این است که اگر دشمنان به دنبال خاموش کردن این نور الهی هستند ما روز به روز در جهت نشان دادن جلوه های نورانی این کتاب آسمانی در بین نوجوانان و جوانان و اقشار مختلف و حتی گسترش آن در سایر کشورها هم باشیم.

 

وی در پایان بیان داشت: البته قطعا دشمنان ما غیرت و واکنش مسلمانان را هم محک می زنند که با اعلام انزجار و هجمه های خود باید عشق و علاقه خودمان به قرآن و انزجار و تنفرمان را از این عمل شنیع اعلام کنیم و امیدواریم روزی قرآن در تمام جوامع فراگیر شود.

 

 

کد خبر 1275894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha