همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌ و کارهای کوچک برگزار می‌شود

میرعبداللهی گفت: همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌ و کارهای کوچک مهرماه ۱۴۰۲ در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید باقر میرعبداللهی - معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات کتابخانه‌های عمومی کشور- امروز یکشنبه(۱۱ تیر) در ششمین رویداد ملی کسب و کار نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: ماجرای تبدیل کتابخانه به پایگاه فرهنگی و اجتماعی که امروزه مطرح است برای ما فراتر از شعار و یک آرزو است و آن را فریضه فرهنگی می‌دانیم و برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

 

وی گفت: آنچه که به عنوان نسبت بین کتابخانه‌های عمومی و کسب و کارهای کوچک می‌خواهد اتفاق بیافتد تحقق این آرزو است که کتابخانه از جغرافیای خود فراتر برود و افرادی را که به کتابخانه نمی‌آید را به مشارکت بطلبد.

 

میرعبداللهی با بیان اینکه همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌ و کارهای کوچک مهرماه ۱۴۰۲ در مشهد برگزار می‌شود، افزود: شناسایی راهکارها، ایده‌ها، تجربه‌ها، ضعف‌ها، چالش‌ها و چشم‌اندازها برای استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی در مسیر حمایت از کسب و کارهای کوچک و ایده های نو کارآفرینی از اهداف این همایش است.

 

طرح تابستانه مهارت اجرا می شود

حسن کامرانی‌فرد- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در این مراسم اظهار کرد: این استان با شعار نهضت مهارت‌آموزی در سال گذشته و امسال کار مهارت‌آموزی را دنبال کرده است که یکی از مکان‌های هدف کتابخانه‌های عمومی هستند و دوره‌های آموزشی برگزار شده است.

 

وی بیان کرد: طرح تابستانه مهارت با هدف اثربخش کردن اوقات فراغت جامعه جوان کشور، به ویژه در حوزه‌های دانش آموزی و دانشجویی در تابستان امسال اجرا خواهد شد.

 

کامرانی‌فرد با استفاده از فضاهای کتابخانه‌های عمومی توانسته‌ایم عدالت آموزشی را برقرار کنیم که ضریب نفوذ مهارت‌های آموزشی در جای جای استان افزایش یابد، عنوان کرد: درحال حاضر ۱۹ گروه آموزشی را راهبری می‌کنیم و در کنار مهارت آموزی باید به آموزش‌های کارآفرینی و کسب و کار توجه ویژه شود.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۰ حرفه آموزشی جدید به حوزه مهارت آموزی اضافه شده است، تصریح کرد: آمادگی داریم در کنار نهاد کتابخانه‌های عمومی بحث مهارت آموزی را دنبال کنیم.

 

وی افزود: ثبت نام مسابقات ملی مهارت در استان خراسان جنوبی تا ۱۵تیرماه ادامه دارد.

 

 

کد خبر 1275923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha