مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در کرمانشاه  آغاز شد

سهیلی گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز یکی از بزرگترین رویداد های فرهنگی است که نقش مؤثر و بی بدیلی در شناسایی، شکوفایی و تربیت دانش آموزان همسو با معیارهای نظام اسلامی و اعتدال فرهنگ عمومی مبتنی بر آموزه های دینی دارد.

ساحل سهیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به آغاز مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در کرمانشاه،گفت:مرحله شهرستانی این رویداد سراسری پایان خردادماه امسال در استان کرمانشاه آغاز و طبق برنامه اعلام شده در شیوه‌نامه تا ۲۵ تیر ماه جاری ادامه دارد.

 

 رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: قرآن کتاب جامعی است که برای همگان در همه عصرها و قرن ها نازل شده و اختصاص به قشر خاص و یا زمان خاصی ندارد. خداوند متعال در سوره فرقان آیه ۳۰از قول پیامبر(ص) می فرماید: پروردگارا همانا قوم من این قرآن را متروک گذاشتند. در واقع پیامبر در روز قیامت از مهجور ماندن قرآن توسط امت اسلامی به درگاه خدا شکایت خواهد کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: شرکت در مسابقات قرآن  زمینه ساز انس و تدبر در قرآن و آموزه های دینی خواهد بود و بهترین زمان برای ایجاد انس با قرآن و عترت و نماز دوران کودکی و نوجوانی است.

 

سهیلی تصریح کرد: مسابقات سراسری قرآن در دو بخش بانوان و آقایان در شهرستان کرمانشاه از ۱۰ تیرماه آغاز و تا ۱۳ ماه جاری ادامه دارد و مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در کرمانشاه در بخش بانوان ۱۰ و ۱۱ تیرماه در دو مرحله صبح و عصر درحال برگزار است .

 

 رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: مسابقات حفظ و دعاخوانی در نوبت صبح و مسابقات قرائت ترتیل و قرائت تحقیق در نوبت عصر برگزار خواهد شد همچنین مسابقات در بخش آقایان در مرحله شهرستانی روز ۱۲ تیر ماه جاری  در دو نوبت صبح و عصر در رشته‌های حفظ (کلیه اجزاء)، اذان، دعاخوانی و قرائت ترتیل و تحقیق برگزار می شود و مراسم اختتامیه این مسابقات در مرحله شهرستانی در کرمانشاه ۱۳ تیرماه جاری در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با معرفی برترین‌های این مرحله برگزار خواهد شد.

 

وی در پایان تاکید کرد: برگزاری مسابقات قرآنی فرصت مناسبی برای آشنایی و نزدیکی نسل جوان با قرآن کریم است و باعث افزایش علاقه‌مندی و انگیزه آن‌ها می‌شود.

 

کد خبر 1275951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha