پیش بینی حضور ۴۱۴ هزار دانش آموز در مدارس گلستان/ خانواده ها هنگام ثبت نام هیچ وجهی پرداخت نکنند

نظری با بیان اینکه خانواده ها بحث ثبت نام فرزندان خود در مدارس را جدی بگیرند، تاکید کرد: خانواده ها در هنگام ثبت نام هیچ وجهی به جز هزینه کتاب را پرداخت نکنند.

سیدرضا نظری به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: ثبت نام دانش آموزان حوزه ابتدایی از اواخر خرداد آغاز شده و ادامه دارد و ثبت نام میان پایه و متوسطه نیز در حال انجام است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود: تمامی مدارس استان در روزهای دوشنبه و چهارشنبه آمادگی ثبت نام دانش آموزان را دارند و خانواده ها در این روزها برای ثبت نام مراجعه کنند.

 

وی با بیان اینکه خانواده ها بحث ثبت نام فرزندان خود را جدی بگیرند، تاکید کرد: خانواده ها در هنگام ثبت نام هیچ وجه نقدی به جز هزینه کتاب را پرداخت نکنند.

 

نظری اظهارداشت: ثبت نام مدارس تیزهوشان و نمونه بعد از اعلام نتایج آزمون و مدارس شاهد بعد از کسب امتیاز در سامانه انجام می شود.

 

وی در خصوص ثبت نام دانش آموزان بر اساس منطقه ای بودن، گفت: بر اساس بخشنامه جدید مدیران مدرسه موظف هستند دانش آموزانی که از لحاظ تقسیمات در محدوده منطقه نیستند اما دیوار به دیوار مدرسه و نزدیک به مدرسه هستند را انجام دهند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه سه هزار مدرسه دولتی و غیردولتی در استان وجود دارد، افزود: یکی از مشکلات آموزش و پرورش در گرگان کمبود مدرسه است.

 

وی گفت: طرحی از سوی اداره کل آموزش و پرورش در حال تدوین است که بر اساس آن مشخص شود تا افق 1405 چه تعداد مدرسه در گرگان نیاز است که با کمک خیرین و نوسازی ساخته شود.

 

نظری با اشاره به وجود 24 هزار همکار فرهنگی و 402 هزار دانش آموز در استان، افزود: چشم انداز ما برای مهرماه 414 هزار دانش آموز است.

 

وی ادامه داد: این آمار به نشان می دهد که در مهر امسال با کمبود 700 کلاس درس مواجه شویم که برای جبران آن باید مدارس دو شیفته شده و تراکم افزایش یابد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه در مهر امسال 5 هزار معلم کمبود خواهیم داشت، گفت: این کمبود از طریق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، جذب نیروهای ماده 28، نیروهای خرید خدمت و همکاران بازنشسته تامین خواهد شد.

 

وی افزود: تلاش می شود تا اول مهر هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

 

نظری به ارزیابی آزمون استخدامی ماده 28 نیز اشاره کرد و گفت: امسال سهمیه خوبی برای استان جذب شد، در مرحله اول یک هزار و 600 داوطلب (سه برابر ظرفیت) قبول شدند که در مرحله ارزیلبی و مصاحبه هستند.

 

 

 

کد خبر 1275955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha