همکاری اسلامی به اتخاذ تدابیر جمعی برای جلوگیری از هتک حرمت قرآن دعوت کرد

سازمان همکاری اسلامی به اتخاذ تدابیر جمعی به منظور جلوگیری از تکرار هتک حرمت به قرآن کریم و اجرای قوانین بین المللی فراخواند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، در پی سوزاندن قرآن کریم به دست شخص سوئد عراقی تبار در استکهلم با حمایت پلیس، سازمان همکاری اسلامی به اتخاذ«تدابیر جمعی» برای جلوگیری از تکرار هتک حرمت قرآن کریم و اجرای قوانین بین‌المللی مبنی بر ممنوعیت هرگونه حمایت از نفرت مذهبی فراخواند.

 

اعضای سازمان همکاری اسلامی در نشست فوق العاده بعد از ظهر یکشنبه در جده مسئله سوزاندن قرآن کریم در سوئد در عید قربان را بررسی کردند.

 

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حسین ابراهیم طاها» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از کشورهای عضو در این سازمان خواست تا موضع واحد و اقدامات جمعی را برای جلوگیری از تکرار حوادث هتک حرمت قرآن کریم و اهانت به پیامبر اکرم(ص) اتخاذ کنند.

 

طاها گفت: متأسفانه در اولین روز از تعطیلات عید قربان، زمانی که همه مسلمانان در سراسر جهان جشن می گرفتند، عمل نفرت انگیز هتک حرمت قرآن خارج از مسجد اصلی استکهلم در سوئد رخ داد.

 

وی تاکید کرد که نیاز است که پیام آشکاری ارسال شود که مفاد آن این است که هتک حرمت قرآن و اهانت به پیامبر(ص) و شخصیت‌های اسلامی تنها یک حادثه اسلام هراسی عادی نیست.

 

طاها گفت: باید به طور مستمر به جامعه بین الملل درباره اجرای فوری قوانین بین المللی که به وضوح هرگونه حمایت از نفرت مذهبی را ممنوع می کند، یادآوری کرد.

 

نشست کمیته اجرایی به دعوت عربستان، رئیس اجلاس اسلامی در دوره کنونی و رئیس کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی برگزار شد.

 

«سلوان مومیکا»(37 ساله) عراقی تبار مقیم سوئد چهارشنبه گذشته پس از اعطای مجوز رسمی پلیس، یک نسخه قران را پس از پاره کردن، در مقابل مسجد اصلی استکهلم آتش زد.

 

این مسئله موج گسترده ای از محکومیت ها را در جهان عرب و اسلام به همراه داشت، به طوری که بغداد از دولت سوئد خواست تا مومیکا را برای محاکمه به این کشورتحویل دهند.

کد خبر 1276006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha