تمرکز سازمان قضائی نیروهای مسلح بر کاهش جرائم است

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان بیشترین وقت و برنامه ریزی این سازمان را متمرکز بر پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح دانست و گفت: در این زمینه توفیقات خوبی داشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام علی توکلی، صبح دوشنبه (۱۲ تیر) در نشست خبری رسیدگی به جرائم خاص نظامی که از وظایف مامورین است را وظیفه سازمان قضایی نیروهای مسلح دانست.

 

 

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان افزود: اگر ماموری دستور قضایی را خوب انجام ندهد و یا حین ماموریت به کسی توهین و یا از موقعیت شغلی خود سوءاستفاده کند؛ سازمان قضایی نیروهای مسلح به این موارد رسیدگی می کند.

 

 

وی یکی از اقدامات اخیر سازمان مذکور را پیشگیری از وقوع جرم در راستای کاهش جرائم دانست و افزود: بیشترین وقت و برنامه ریزی ما متمرکز بر پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح است که سال گذشته سازمان  ۹۵ هزار نفرساعت برای نیروهای مسلح مستقر در استان کلاس های آموزشی برگزار کرد.

 

 

حجت الاسلام توکلی ارتکاب برخی جرائم را به دلیل جهل نسبت به قانون دانست و افزود: کار کمیسیون های سازمان، بررسی پیشگیری از وقوع جرم است که با همکاری خوب همکاران توفیقات خوبی در این زمینه داشتیم و ارتباط با دفاتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه و عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح ارتباط نزدیکی است.


 

وی آمار عملکرد سازمان قضایی نیروهای مسلح را محرمانه دانست و تصریح کرد: از میان نیروهای مسلح، نیروی انتظامی به دلیل ارتباط بیشتری که با مردم  دارد شکایت بیشتری هم از او می شود.


 

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان در بخش نخست سخنانش در خطاب به خبرنگاران حاضر در جلسه تصریح کرد: خبرنگار باید با نوع و ماهیت خبر آشنا باشد که خبر او چه موجی ایجاد می کند و مخاطب کیست؟ چه بسا خبری برای قشری مفید و برای برخی دیگر مفید نباشد.

 


 

وی نحوه انتخاب تیتر، چینش خبر و... را از دیگر ملاحظاتی دانست که خبرنگار باید به آن توجه کند و ادامه داد: خبرنگاری که رسالت بزرگی بر دوش گرفته و می خواهد حلقه واسط دولت و حکومت و مردم باشد و به خاطر تاثیری که کار آنان دارد باید اهمیت ویژه ای برای آن قائل باشند و در نقل اخبار گرایش های حزبی و حب و بغض‌ها را کنار بگذارد.

 

 

 

حجت الاسلام توکلی با بیان اینکه اگر دنبال انتقاد باشیم باید دلسوزانه باشد که خیلی از ابهامات مردم برطرف شود؛ گفت: ما طرفدار انتقاد از مسئولین هستم و خبرنگار باید هم پاسخ را از مدیر بگیرد و هم دنبال گره گشایی از ذهن مردم باشد لذا حوزه رسانه باید هدفمند باشد و رسانه ها آیینه عملکرد مسئولین هستند.

 

 

وی با طرح این سئوال که چرا انتقادات مردم بیش از تشکر است؟ اظهار کرد: رسانه ها باید مردم را به سمت تشکر از خدماتی که به آنان داده می شود، سوق بدهند و مسئولی که منتقد نداشته باشد بالندگی نخواهد داشت.

 

کد خبر 1276024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha