ارسال اثر شاعران ۱۱ کشور به جشنواره جهانی شعر مقاومت/ ادای احترام برگزار کنندگان به سردار دلها

اختتامیه سه روزه نخستین جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان با ادای احترام به مقام شهدای کرمان به ویژه سردار بزرگ مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و یار وفادارش حاج حسین پورجعفری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ آیین پایانی نخستین "جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان" صبح دوشنبه(۱۲ تیر) از گلزار شهدا و جوار مرقد سردار دلها آغاز شد.

 

 

 

 

سعید شعرباف، شهردار کرمان با اشاره به اینکه اين جشنواره برای اولین بار برگزار می شود؛ گفت: فراخوان جشنواره سال گذشته از طریق انجمن های ادبی داخل و خارج کشور به سرعت به مخاطبان رسید و توزیع شد و در کمتر از ۸ ماه حدود ۲ هزار اثر سه زبانه به دبیرخانه جشنواره رسید.

 

 

وی با اشاره به اینکه به جز زبان های فارسی، عربی و انگلیسی آثاری از دیگر زبان‌ها نیز به جشنواره رسید اما بر اساس فراخوان جشنواره مورد داوری قرار نگرفت؛ گفت: بیش از ۶۰۰ شاعر از داخل و خارج کشور به این جشنواره اثر فرستادند.

 

 

شعرباف با بیان اینکه تقریباً از همه استان های کشور به این جشنواره اثر ارسال کردند؛ اظهار کرد: شعر عربی با اقبال بسیار خوبی مواجه شد.

 

 

 

 

وی از برگزاری مراسم پایانی این جشنواره در چهارشنبه جاری و با حضور داوران بین المللی و برگزیدگان خبر داد و گفت: امروز و فردا نشست های تخصصی شعر مقاومت و دو مراسم مردمی هم برای شعرخوانی در مساجد برگزار می شود.

 

 

رئیس جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان اظهار کرد: از ۱۱کشور اثر به جشنواره ارسال شده که در مراسم پایانی میزبان برگزیدگان و داوران پنج کشور هستیم.

کد خبر 1276041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha